Huyser opent eerste exclusieve shop-in-shop

Huyser opent eerste exclusieve shop-in-shop

Het eerste shop-in-shop-concept van Huyser Fietsen is een feit. De primeur is voor Snellers Fietsen in Deurningen. Het Twentse tweewielerbedrijf heeft de belevingswereld ondergebracht in zijn gloednieuwe, nog niet officieel geopende experience center. "Deze shop-in-shop gaat bijdragen aan nog betere verkopen van Huyser", zegt ondernemer Stephan Holtkamp.

Snellers Fietsen werkt sinds 2018 met de producten van Huyser. Deze zijn een waardevolle toevoeging aan het assortiment. “Omdat het exclusieve fietsen uit een veel hoger segment zijn”, stelt eigenaar Stephan Holtkamp. “De frames zijn stabiel en van hoge kwaliteit, de afwerking is perfect. Elk detail is gewoon raak. Ik kan merken dat de mensen achter Huyser zelf een achtergrond in een fietsenwinkel hebben. Ze voelen aan wat de markt verlangt.”

Voor klanten die iets speciaals zoeken

Sinds de opname in het assortiment is er buitengewoon veel vraag naar Huyser. “Ik kan het e-bikepubliek opdelen in grofweg twee typen: aan de ene kant zijn er mensen die gewoon snel van A naar B willen fietsen. Waarmee ze dat doen, interesseert hen niet zo. Aan de andere kant zijn er mensen die graag iets speciaals hebben. Zij hebben zich voor hun komst ingelezen en hebben oog voor detail en afwerking. In veel gevallen komen zij uit bij de e-bikes van Huyser.”

Toen Snellers Fietsen zinspeelde op de opening van een eigen experience center – de derde vestiging na winkels in Deurningen en Enschede – reageerde Huyser direct positief op de plannen. “Als eerste van allemaal. Gaan we doen!, kreeg ik gelijk te horen.” Holtkamp en Huyser Fietsen ontwikkelden samen een exclusieve shop-in-shop, bestaande uit elf presentatie-podia. Compleet met een houten vloer met visgraat patroon. “Zo’n exclusieve uitstraling matcht met het merk.”

Alle modellen onder één dak

Modellen moet je kunnen tonen. Want wat je niet hebt, verkoop je niet”

Het nieuwe experience center, ondergebracht in een voormalige autozaak, is goed voor tweeduizend vierkante meter oppervlak. Het concept wordt gekenmerkt door een ruime presentatie, met voldoende afstand tussen de afzonderlijke modellen. “Anders zien consumenten door de bomen het bos niet meer.” Mensen kunnen de fietsen in de nabije, verkeersluwe omgeving testen. Is het slecht weer, dan is er binnen meer dan voldoende ruimte om te testrijden.
“De afgelopen jaren is er steeds meer markt gekomen voor e-bikes. Zelfs scholieren van veertien jaar en mountainbikers rijden al elektrisch. Daardoor zijn er veel modellen. Die moet je kunnen tonen. Want wat je niet hebt, verkoop je niet. Daarnaast moeten mensen de fietsen kunnen testen. In ons experience center kan dat allemaal. We hebben álle fietsen en modellen daar staan.”

Netwerk van flagship stores

Voor Huyser is het shop-in-shop-concept een prachtige showcase. Het ambitieuze merk wil meer zogeheten flagship stores aan zich binden. “Binnenkort kunnen onze dealers de exclusieve presentatiepodia bestellen. Dit in combinatie met achterwanden. Eventueel is maatwerk mogelijk. Op die manier creëren onze dealers een eigen belevingswereld rond ons merk”, zegt mede-eigenaar Joey Huijser. Het grote voordeel is dat de presentatie-elementen de doorverkoop van Huyser naar verwachting een flinke boost geven.

“De podia stralen een bepaalde klasse uit die toebehoort aan Huyser”, zegt Huijser. “Hiermee kun je de fietsen op een overzichtelijke manier laten zien. Je creëert branding van het merk zelf. Daardoor komen de fietsen veel beter tot hun recht. Het brengt de exclusieve beleving die consumenten verwachten bij Huyser Fietsen.”

Dit artikel is gesponsord door Huyser.

Samen met Jorrit Heidbuchel is Tomas Keppens (rechts) de oprichter van Ellio. (Foto's: Ellio)

Ellio brengt innovatieve speed pedelecs naar Nederlandse markt

Ellio is een opvallende nieuwkomer in de e-bikemarkt. Het Belgische bedrijf werd in 2017 opgericht door Tomas Keppens en Jorrit Heidbuchel. Beiden hebben een achtergrond in de auto-industrie. Hun doel was om een innovatieve elektrische fiets te ontwikkelen voor dagelijks gebruik. In 2020 lanceerde Ellio zijn eerste model speed pedelec: de Ellio Original. Sindsdien heeft het merk in België snel aan populariteit gewonnen en inmiddels richten ze zich ook op de Nederlandse markt.

Momenteel onderzoekt het Comité Européen de Normalisation Electrotechnique (CENELEC) in Brussel of er voldoende draagvlak is om de VDMA 24994 in de hele Europese Unie als standaard te nemen. (Foto Battery Guard)

Wordt Duitse norm voor accukasten straks de Europese standaard?

Welke accukast beschermt voldoende als een e-bikebatterij in brand vliegt? Veel ondernemers twijfelen over de keuze die ze maken. De VDMA 24994 norm moet helpen het kaf van het koren te scheiden. Mogelijk wordt deze nieuwe, Duitse testnorm op korte termijn op Europees niveau de standaard. Volgens Bart van de Broek van Nationale Nederlanden is binnenkort duidelijk of de norm in heel Europa van toepassing wordt.

De FX+ 7. Foto: Trek.

Trek brengt elektrische lichtgewicht stadsfiets op de markt

Trek heeft met de FX+ 7 een elektrisch aangedreven stadsfiets op de markt gebracht. Het model weegt slechts 18 kilo waardoor je de fiets gemakkelijker een trap op kan sjouwen. Trek noemt het zelfs de elektrische stadsfiets van de toekomst.

Foto: Dolly.

Optima Cycles neemt bakfietsenmerk Dolly over

E-bike- en bakfietsfabrikant Optima Cycles heeft het bakfietsenmerk Dolly overgenomen. Deze overname had als doel om de positie van Optima Cycles, bekend van de merken Dutch ID en Lovens, in de snelgroeiende markt voor elektrische bakfietsen te verbeteren.