Advanced Ebike maakt doorstart in Benelux, Ebike Factory pakt productie zelf op

Advanced Ebike maakt doorstart in Benelux, Ebike Factory pakt productie zelf op

Na de problemen bij Advanced Bikes in Duitsland is afgelopen maandag duidelijk geworden dat het bedrijf uit Rieste niet door gaat starten. Importeur van Advanced, Ebike Factory uit Venlo, heeft direct actie ondernomen en contact gelegd met Europese producenten. Inmiddels is een samenwerking gerealiseerd. Onder de naam Advanced Ebike das Original is volgens marketingmanager Rob Laarman het voortbestaan van het merk verzekerd.

Advanced Ebike maakt een doorstart in de Benelux. “Wij zijn ontzettend blij dat we Advanced Ebike das Original zo snel weer op de rit hebben gekregen”, aldus Laarman. “Dit succes is te danken aan onze sterke internationale contacten en onze jarenlange invloed op zowel de marketing als de Benelux-modellen van Advanced Ebike das Original. We kunnen het modellengamma nu bovendien beter stroomlijnen en focussen op een select aantal modellen met veel marktpotentieel.”


Advanced Ebike das Original heeft in de Benelux een dealernetwerk opgebouwd, dat uit 190 trouwe dealers bestaat. “We willen onze dealers niet in de steek laten”, benadrukt Ronald Breeman, Office Director bij Ebike Factory. “Zij hebben in ons merk geïnvesteerd, en wij zorgen ervoor dat deze investering blijft renderen. Nog dit jaar verwachten wij de eerste sample-modellen te kunnen presenteren tijdens onze dealershow. Tot die tijd hebben we voldoende voorraad van bestaande Advanced Ebike das Original modellen, die we bovendien na de prijsverlaging in oktober 2024 extra aantrekkelijk in de markt hebben gezet.”

Voor alle bestaande en toekomstige Advanced Ebike das Original modellen blijven service en garanties onverminderd van kracht. “Wij beschikken over een ruime voorraad van alle benodigde onderdelen en krijgen dagelijks leveringen via de bestaande toeleveranciers van Advanced Ebike das Original”, aldus Breeman.

Naast Advanced Ebike das Original blijven ook de merken Reany Bikes en Ca Go van Ebike Factory in ontwikkeling. “Ons merk met lichte e-bikes, Reany Bikes, laat een sterke omzetgroei zien en dit dealernetwerk zal dit jaar naar verwachting groeien tot 200 dealers. Voor Ca Go mikken we op 50 nieuwe dealers”, voegt Laarman toe. Ebike Factory is aanwezig op het B2B Festival in Den Bosch op standnummer B26.


Hedwig Berendsen

Hedwig Berendsen

Senior redacteur Tweewieler

Minister Madlener bezocht Bike Totaal Thijs Brand in Leidschendam. Volgende week debatteert de Tweede Kamer over de verkeersveiligheid van fatbikes. Foto: RAI Vereniging
elektrisch

Minimumleeftijd en helm voor alleen fatbikes kan niet, herhaalt...

De Tweede Kamer buigt zich over de verkeersveiligheid van fatbikes. Voor minister Madlener is duidelijk: een helmplicht voor alleen fatbikes is "onuitvoerbaar".

Fietsen van Freek. Foto: Reany bikes.
elektrisch

Fietsen van Freek in Zwolle honderdste dealer bij Reany Bikes

Accountmanager bij Ebike-Factory, Remco Keizer, heeft met Fietsen van Freek uit Zwolle de honderdste dealer aangesteld. Dit markeert een belangrijke mijlpaal voor het merk Reany, dat nu iets meer dan een jaar op de markt is in Nederland en België.

Samen met Jorrit Heidbuchel is Tomas Keppens (rechts) de oprichter van Ellio. (Foto's: Ellio)
elektrisch

Ellio brengt innovatieve speed pedelecs naar Nederlandse markt

Ellio is een opvallende nieuwkomer in de e-bikemarkt. Het Belgische bedrijf werd in 2017 opgericht door Tomas Keppens en Jorrit Heidbuchel. Beiden hebben een achtergrond in de auto-industrie. Hun doel was om een innovatieve elektrische fiets te ontwikkelen voor dagelijks gebruik. In 2020 lanceerde Ellio zijn eerste model speed pedelec: de Ellio Original. Sindsdien heeft het merk in België snel aan populariteit gewonnen en inmiddels richten ze zich ook op de Nederlandse markt.

Momenteel onderzoekt het Comité Européen de Normalisation Electrotechnique (CENELEC) in Brussel of er voldoende draagvlak is om de VDMA 24994 in de hele Europese Unie als standaard te nemen. (Foto Battery Guard)
elektrisch

Wordt Duitse norm voor accukasten straks de Europese standaard?

Welke accukast beschermt voldoende als een e-bikebatterij in brand vliegt? Veel ondernemers twijfelen over de keuze die ze maken. De VDMA 24994 norm moet helpen het kaf van het koren te scheiden. Mogelijk wordt deze nieuwe, Duitse testnorm op korte termijn op Europees niveau de standaard. Volgens Bart van de Broek van Nationale Nederlanden is binnenkort duidelijk of de norm in heel Europa van toepassing wordt.