De uitkomsten van het onderzoek zijn belangrijke input voor dealers, fabrikanten én voor BOVAG om te werken aan een goede samenwerking en een optimaal ondernemersklimaat.
De relatie tussen de dealer en de fabrikant/importeur is een buitengewoon belangrijke relatie voor iedere ondernemer. Een goede samenwerking is belangrijk om optimaal mee te profiteren van marktgroei. Maar ook in lastigere marktomstandigheden is een goede onderlinge verstandhouding van groot belang. Met RODI houdt BOVAG jaarlijks een vinger aan de pols en daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk dealers de enquête invullen. Als BOVAG niet weet hoe de vlag erbij hangt, is het lastig om ondernemers goed helpen.
Met RODI brengt BOVAG bijvoorbeeld in kaart hoe het staat met de geboden kwaliteit en hoe de service- en garantieafhandeling verloopt. Ook staan er vragen in over of je voldoende wordt betrokken bij de plannen voor de toekomst. De RODI-resultaten worden verwerkt tot het (inmiddels bekende) Dealeradviesboek dat dealers inzicht geeft in de prestaties van de merken. Ook vind je daarin (juridisch) advies over het aangaan van dealercontracten. Zo kun je een gedegen keuze maken.
Invullen kan tot 23 oktober
Fietsbedrijven hebben de RODI-vragenlijst per e-mail ontvangen. Het invullen kost maar een paar minuten van je tijd. Alleen met voldoende deelnemers zijn de uitkomsten representatief en bruikbaar. Deelname is anoniem, antwoorden kunnen dus niet herleid worden naar jou of je bedrijf. Vul RODI daarom vóór 23 oktober in!
Heb je geen e-mail ontvangen? Check dan je spambox. Zit de uitnodiging daar niet in, stuur dan een mail naar onderzoek@bovag.nl.
Meer over RODI Fiets en welke merken eraan deelnemen lees je hier