CONTEC lanceert nieuw Shop Systeem en stimuleert impulsaankopen

CONTEC lanceert nieuw Shop Systeem en stimuleert impulsaankopen
De afwijkende achtergrondkleur van het Shop Systeem creëert een sterke focus op de producten.

Voor succesvolle verkoop is een goede winkelpresentatie net zo essentieel als goede componenten. CONTEC heeft werk gemaakt van een nieuw Shop Systeem. Die zorgt voor een uitnodigende uitstraling die impulsaankopen stimuleert en de cross-sales verhoogt, zonder dat daarvoor veel mankracht nodig is. Het systeem is in lijn met het merkimago van CONTEC, leverancier van onderdelen en accessoires voor alle type fietsers.

De afwijkende achtergrondkleur van het Shop Systeem creëert een sterke focus op de producten. Bovendien is het een uitnodigend systeem om van dichtbij te bekijken, wat de kans op een impulsaankoop vergroot. Het systeem werkt met de welbekende slat walls en bestaat uit drie elementen: een wanddisplay, gondola en mobiele presentatiezuil.

Wanddisplay

CONTEC heeft bij de ontwikkeling van de wanddisplay haar vorige model als uitgangspunt genomen. Een van de belangrijkste zaken die geoptimaliseerd zijn, zijn de lichtbakken en logodisplays aan de bovenkant van elk wandsegment. Behalve een premium versie met backlit logo en lifestyle banners heeft het merk ook een meer economische uitvoering zonder verlichting. Daar is bewust voor gekozen. Niet zozeer om de kosten te drukken, maar om ervoor te zorgen dat er een variant is die in winkels past met een lager plafond. Voor de ideale presentatie van de premiumversie is een plafondhoogte van 2,70 meter nodig.

Het is niet eenvoudig om wanddisplays mooi in hoeken in te passen, maar hiervoor biedt het bedrijf een nette oplossing in de CONTEC-kleuren, wat het geheel er fraai uit laat zien. Daarnaast is er de optie om een lifestylebanner in de display te integreren, mits daar voldoende ruimte voor is. Deze banner zorgt voor een levendigere uitstraling in de winkel en helpt om de aandacht van de consument te trekken en zo verkoop te stimuleren. In overleg met de retailer kan deze optie bekeken worden.

Gondola en presentatiezuil

Nieuw is de gondola (1,40 meter hoog). Die is met name praktisch in het geval de wandruimte beperkt is. De gondola maakt het mogelijk om meer artikelen op een centrale plaats in de winkel te etaleren, zonder dat die de zichtlijnen in de winkel hinderen. De gondola’s zijn modulair en kunnen in bijna elke gewenste vorm worden opgesteld, zoals recht of T-vormig.

Een ander succesvol element van het Shop Systeem is de mobiele presentatiezuil. Dit is een hulpmiddel om markante en seizoensgebonden producten extra in de kijker te zetten. Daarnaast kan de zuil de upselling versterken wanneer hierin aanverwante producten worden gepresenteerd.

Sleutelrol

De CONTEC Sales Managers (CSM’s) staan klaar om retailers uitleg te geven over het Shop Systeem. Daarnaast adviseren ze graag over de mogelijkheden op de winkelvloer, en natuurlijk ook over het productassortiment. In Nederland en België beschikt CONTEC over een team van drie mensen dat zich ontfermt over het contact met dealers. Deze CSM’s zijn altijd het eerste aanspreekpunt.

“Meestal zijn onze CSM’s de eerste mensen met wie je contact opneemt als je van plan bent je winkel te restylen of een nieuwe winkel te openen”, zegt Christopher Müllenhof van CONTEC. “De onderdelen- en accessoiresafdeling speelt een grote rol bij het genereren van extra omzet door impulsaankopen. Dit is de sleutel tot het verhogen van de cross-sales. De investering in tijd en personeel bij impulsaankopen is minimaal vergeleken met de verkoop van complete fietsen.”

Dit artikel is gesponsord door CONTEC.

Lees ook:

Qibbel heeft het lichtste fietsstoeltje van de markt (het geheim: mesh)

Qibbel heeft het lichtste fietsstoeltje van de markt (het geheim:...

Qibbel scoort met haar voor- en achterzitje, de Qibbel Air. In een paar jaar tijd is het product uitgegroeid tot één van de meest gekozen kinderzitjes in de Benelux. Het lage gewicht, de sterkte en de veiligheid zijn drie van de belangrijkste kenmerken. Qibbel ondersteunt retailers bij de verkoop met een grootse marketingcampagne en POS-materialen.

Erwin van Dijk (Joop Fietsen): “We hebben de bandenpresentatie aangepast. Het merk Schwalbe en onze kleuren komen er nu in terug.”

Joop Fietsen: 'Zo benutten wij verkoopkansen van banden optimaal'

"Een klant stapt niet alleen bij ons binnen omdat ze weten dat we veel producten hebben", vertelt Erwin van Dijk van Joop Fietsen. "Waarvoor een consument vooral onze winkel binnenkomt? Dat is voor ons advies. Een goede presentatie met POS-materiaal kan helpen bij die adviesfunctie. Het moet ons ook helpen, zodat wij beter kunnen adviseren."

"Met onze verlengde garantieperiode hoef je vijf jaar lang geen zorgen te hebben als er onverhoopt iets misgaat met bijvoorbeeld een controller of accu”, zegt Douwe Boeijenga, directeur MKB bij Bovemij.

Nieuw: ENRA biedt nu verlengde garantieperiode voor e-bikes

ENRA lanceert een nieuw product: voortaan is het voor consumenten mogelijk om bij aankoop van een e-bike de garantieperiode te verlengen naar vijf jaar. Hiermee speelt ENRA in op een grote, groeiende behoefte in de markt.


Ook deze krachtige vloerpomp wordt vaak gezien in werkplaatsen. Pompt moeiteloos tot 10 bar.

Nieuwe generatie fietspompen: weggooien hoeft niet meer

SKS Germany is voor velen de meest bekende pompenproducent. Eerder kondigden de fabrikant al de komst van een nieuwe generatie vloerpompen aan, die als 'pompen voor het leven' worden bestempeld. Omdat de mechaniek ervan te repareren is en daarvoor alle onderdelen leverbaar zijn en blijven. Weggooien vanwege een enkel gebrek is nu dus verleden tijd.