Kwartier reistijd geen probleem voor driekwart e-bike kopers

Kwartier reistijd geen probleem voor driekwart e-bike kopers

Zo'n 75% van de mensen die op zoek is naar een nieuwe e-bike, wil hiervoor langer dan 15 minuten in de auto zitten. Voor 40% is een half uur reistijd geen probleem, 14% wil er zelfs een uur voor reizen. Een en ander blijkt uit onderzoek onder 2.000 bezoekers van Kieskeurig.nl.

Op de vraag wat de consument belangrijk vindt bij de aanschaf van een nieuwe e-bike, wordt in 71% van de gevallen de prijs genoemd.  De capaciteit van de accu scoort ook 71%. Het merk van de motor (50%) en de plaatsing van de accu (48%) zijn in het aankoopproces net iets belangrijker dan het merk van de fiets (44%). Opvallend: in slechts 20% van de gevallen wordt door consumenten de levertijd als belangrijk genoemd.


Meer artikelen over cijfers en trends:


Maand levertijd voor 39% geen probleem

Naast de bereidheid om te reizen voor de ideale e-bike heeft 39% geen moeite met een maand levertijd voor een nieuwe elektrische fiets. Daarnaast geeft nog eens 10% aan dat ze meer dan twee maanden wachten óók voor lief zouden nemen. Kjeld van Dijk, e-bikespecialist bij Kieskeurig.nl: “Aan deze uitkomsten merk je dat de consument vooraf goed nagaat wat hij of zij echt belangrijk vindt aan een e-bike. Het doel is dan ook om die e-bike te vinden die volledig voldoet aan alle wensen. Als dat betekent dat ze wat langer moeten wachten of een stukje moeten reizen, maakt dat voor velen blijkbaar niet uit.”

Op Kieskeurig.nl kan de consument met behulp van de E-bike Winkelzoeker zien waar de gewenste e-bike nog op voorraad is. Van Dijk: “Wij tonen de actuele voorraad bij deelnemende fietswinkels door het hele land. Is de fiets op voorraad, dan kan er via Kieskeurig.nl bovendien direct een proefrit worden geboekt.”