Tweewieler brengt elk kwartaal een online magazine uit. Daarin behandelen we telkens een ander onderwerp. In de uitgave van dit najaar verdiepen we ons in de efficiëntie van de werkplaats. Want daar is bij menig tweewielerbedrijf nog flink wat winst te boeken. Hoe? Dat weet Johan van Spanje als geen ander. Hij heeft in Ede en Apeldoorn drie bedrijven waar uitsluitend reparaties worden uitgevoerd en perfect gepland. Van Spanje verdient er een goede boterham mee.
Servicebalie schept duidelijkheid en levert geld op
Aan de basis van een geoliede werkplaats staat de servicebalie. Hoe je die perfect inricht en eruit haalt wat erin zit, vertellen retailexpert Ad van Beek en interieurbouwadviseur Gerrit Dros. Martin Slagt van Piet de Wit Tweewielers werkt al enige tijd met een servicebalie. Hij spint er garen bij, maar constateert ook dat het best lastig is om de klant uit de werkplaats te houden zonder onvriendelijk te worden. Paul Wagenaar van de Tweewieler Academy heeft daar tips voor en hij deelt ze graag met je.
Werkplaatsvloer ondergeschoven kindje
Als we het over het rendement van de werkplaats hebben, denken we vaak niet aan de vloer waarop we staan te werken. Onterecht. Een goede vloer maakt dat monteurs prettig kunnen werken, zorgt dat de kans op ongevallen minimaal is, bespaart kostbare schoonmaaktijd en gaat lang mee, waardoor de kosten uiteindelijk meevallen.
Veel inspiratie met dit nieuwste online magazine dat we je gratis aanbieden!