Er is de afgelopen jaren een enorme groei geweest in verhuur- en deelfietsen. Vooral ov-fietsen hebben hier een groot deel van de markt in handen, maar omvat voornamelijk de zakelijke kilometers. Initiatieven met deelfietsen, zoals de Swap-fiets zijn erg succesvol. Het bewijst dat de huidige consument iets wil gebruiken op de plek en het moment dat hij of zij het nodig heeft. Een kans dus om uw omzet te vergroten met verhuur. Uw investering hoeft immers niet hoog te zijn. Overjarige modellen of gebruikte fietsen in een nette staat kunnen altijd worden ingezet.
Verhuurmodule
Als u fietsen verhuurt of gaat verhuren, is het essentieel dat u dit online kenbaar maakt. Extra service kunt u leveren door de mogelijkheid te bieden waarbij uw klanten online kunnen reserveren en betalen. Wilmar heeft daarom Wilmar Rental ontwikkeld: een verhuurmodule waar klanten via uw website kunnen reserveren en direct betalen. Daarnaast kan er in de module meteen een diefstalverzekering worden afgesloten. Manage uw verhuurfietsen, betalingen, registreer de klant en behoud het overzicht. Op de Vélovak 2018 (9-11 september) zal Wilmar Rental gepresenteerd worden.
Haal meer uit uw werkplaats
Voor een goede bedrijfsvoering is het belangrijk dat de werkplaats zo efficiënt mogelijk is. Personeelskosten zijn hoog dus u wilt zoveel mogelijk rendement zien. Een personeelslid moet iets toevoegen en uw omzet verhogen, niet uw winst drukken. Wilmar Retail kan u hierbij de gewenste ondersteuning bieden. Vanuit de werkplaatsmodule kunt u reparaties aannemen, bekijken en de historie inzien. De planning kunt u filteren op dagen, monteurs, werkplaats en/of filiaal. In één oogopslag ziet u hoeveel tijd er al gepland is en of er nog tijd vrij is om reparaties aan te nemen. Via de uitgebreide statistieken krijgt u een volledig inzicht in de efficiëntie van uw werkplaats.
Georganiseerde werkplaats
Bij het aannemen en afrekenen van een reparatie kunt u veel tijd besparen. Door vooraf samen met de klant de tweewieler te controleren en een prijsindicatie af te spreken, hoeft u de klant tijdens de reparatie niet te bellen voor akkoord. Na de reparatie voegt u de gebruikte onderdelen aan de werkbon toe en brengt u de klant via sms op de hoogte dat de reparatie afgerond is. Dit bespaart tijd, discussies achteraf en fietsen blijven minder lang staan zodat u kostbare ruimte kan besparen. Bij het ophalen dient u alleen nog maar de bon te scannen, waarna de klant direct kan betalen. Dit zorgt voor een gestroomlijnde en georganiseerde werkplaats. Wilmar Retail beschikt over een module waarmee de klant 24/7 online een afspraak kan maken, dit bespaart u tijd en biedt daarnaast een extra services aan de klant.
Dit artikel is gesponsord door Wilmar InfoSystems