Voor de Tweewieler Award voor de Klantvriendelijkste Winkel komen winkels in aanmerking die klantvriendelijkheid of beter gezegd klantgerichtheid torenhoog in hun vaandel hebben staan. De vakjury beoordeelt de inzendingen op basis van hun motivatie, hun reviews door klanten, de klantgerichtheid van de website en het relaas van de mystery shopper. Uit de vijf voor de titel genomineerde winkels zijn door de jury nu drie winkels aangewezen die doorgaan naar de finale die wordt gehouden bij AFAS in Leusden op maandag 6 november aanstaande.
Atlas Fietsen: klantgerichte strategie
De eerste finalist voor de Tweewieler Award voor de Klantvriendelijkste Winkel van het Jaar 2023 is Atlas Fietsen in Alphen aan den Rijn. Directeur Ekmat Nabizada betitelt Atlas Fietsen als een winkel met een sterke focus op onze klanten. “In onze ogen zijn fietsen een essentieel onderdeel van de levensstijl van onze klanten. Klantgericht werken betekent voor ons investeren in een goed getraind en vriendelijk team van medewerkers die aandachtig luisteren en advies op maat bieden.”
Ben de Ruiter: een thuis voor klanten
Ben de Ruiter Tweewielers in Nijkerk – een moderne, frisse winkel met een vriendelijke sfeer – is de tweede finalist. Eigenaar Ben de Ruiter vertelt: “We willen meer zijn dan een fietsenwinkel, we willen dat mensen zich bij ons thuis voelen. Om dat te bereiken proberen we altijd maatwerk te leveren en iedereen zo goed, snel en vriendelijk mogelijk te helpen. Ook al verdienen wij er niet direct iets mee.”
Cyclobility: ontvangst met een glimlach
Klantvriendelijkheid is voor Cyclobility in Gent – de derde kanshebber voor de titel Klantvriendelijkste Winkel van het Jaar – onderdeel van de klantgerichtheid die het bedrijf nastreeft. Directeur Andries Aumann vertelt: “Een voorbeeld hiervan is dat onze toonbanken zo zijn opgesteld, dat klant en verkoper naast elkaar kunnen staan. Dit praat veel makkelijker, je zoekt samen naar een oplossing. Ook is de toonbank zo gepositioneerd dat we direct zicht hebben op de buitendeur. Om mensen met een glimlach te kunnen begroeten.”