“In de huidige dynamische marktomstandigheden begrijpen we de uitdaging waarmee onze dealers worden geconfronteerd”, vertelt Dirk-Jan Hilboesen, Sales & Marketing manager bij QWIC. “Een overvloed aan voorraad heeft geleid tot een intensieve concurrentie en daarom hebben wij besloten om onze huidige prijsstrategie te herzien om niet alleen onze dealers te ondersteunen, maar ook om de consument meer waarde te bieden.”
Concurrentiepositie
De nieuwe competitieve prijsstrategie van QWIC is gericht op het versterken van de concurrentiepositie op de winkelvloer van de dealers. “Ten slotte spelen onze dealers een cruciale rol in het succesverhaal van QWIC”, benadrukt Hilboesen. “We hebben nauwkeurig gekeken naar manieren om de verkoop van onze producten te stimuleren en tegelijkertijd onze dealers te ondersteunen bij het omgaan met de overvloed aan voorraad die zij hebben.”
Naast de nieuwe prijsstrategie blijft de betrokkenheid van de dealers een belangrijk aspect binnen de strategie van QWIC. De communicatie en samenwerking met het dealernetwerk heeft de hoogste prioriteit. QWIC staat dan ook open voor de feedback en input van dealers. “Het perspectief van de dealer helpt ons om de strategieën aan te passen aan de realiteit van de markt en ervoor te zorgen dat we samen door kunnen groeien.”
QWIC Dealershows
Dealers kunnen zelf ervaren hoe QWIC er in 2024 uit zal komen te zien middels de QWIC Dealershows. Het merk geeft dit jaar op 1, 2, 8 en 9 oktober een kijkje achter de schermen van het nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam Noord. Op de begane grond is het Experience Center gevestigd waar men het gehele portfolio van 2024 kan aanschouwen. Voor dealers waarbij Amsterdam te ver is, zijn er op 24 en 25 september dealershows georganiseerd in Zaventem, België.
Dit artikel is gesponsord door QWIC.