Hoe hard Dekkers Tweewielers in het Limburgse Wanssum ook groeit, de kwaliteit van de dienstverlening staat nog altijd op één. “Ons doel is dat elke klant met een glimlach op het gezicht naar buiten gaat,” zegt eigenaar Rob Dekkers. Dat geldt ook voor de klantenkring van Dekkers Business Bikes, het bedrijf dat recent naast Dekkers Tweewielers is opgericht. Waar de fietsenzaak particulieren verwelkomt, richt Dekkers Business Bikes zich op zakelijke klanten.
Onderscheidende leasepropositie
De levering aan zakelijke klanten stuwt de vraag naar fietsleasing. Hiervoor heeft Dekkers een eigen leasepropositie samengesteld, met Kingpolis als partner. “Je hebt standaard leaseconstructies van aanbieders waarbij je als dealer een X-bedrag krijgt voor bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt. Prima, maar je kunt je niet onderscheiden. Wij hebben daarom ook een eigen product, inclusief een maatwerkcomponent voor de fietsverzekering. Voordeel is dat we meer service kunnen leveren en ook verdienen op de verzekering in de leaseconstructie,” zegt Dekkers.
Dat Kingpolis verweven zit in de leasepropositie, komt door de prettige samenwerking. “We hebben elkaar zes jaar geleden gevonden en niet meer losgelaten. De tariefstelling is goed, evenals de kwaliteit van Kingpolis,” zegt Dekkers. “De lijnen met Kingpolis zijn kort bij schade of diefstal. Is er iets, dan weten we elkaar snel te vinden.”
Confettikanon
Het gros van de nieuwe fietsen gaat bij Dekkers Tweewielers tegenwoordig mét verzekering de deur uit, onder andere vanwege het toegenomen diefstalrisico. “Een klant komt na diefstal bedroefd binnen, maar met een verzekering is het gemakkelijk om de klant weer te laten lachen. Je schiet een confettikanon af en zegt: ‘Je krijgt een nieuwe fiets, voor niets!’ Mooi voor de klant, maar eigenlijk bizar. Want zo’n propositie – zonder eigen risico – kan ertoe leiden dat de klant minder zuinig wordt. En dús is er kans dat premies hoger worden. Maar dat wil natuurlijk niemand.”
Voorkomen beter dan genezen
Om die reden zet Dekkers Tweewielers samen met Kingpolis in op preventie. “Voorkomen is beter dan genezen,” stelt Dekkers. Het bedrijf en de verzekeraar maken consumenten lokaal bewust van risico’s. Een voorbeeld is de recente verspreiding van een flyer met diefstalpreventietips, in samenwerking met de gemeente Venray en politie. “We zien dat de schadelast lokaal afneemt.”
Binnen de samenwerking krijgt Dekkers Tweewielers volop ruimte om Kingpolis gevraagd en ongevraagd te adviseren. “Neem het verplichte gebruik van een tweede slot: dat werkt prima in de strijd tegen diefstal. Maar zorg er wel voor dat je niet een te zwaar model verplicht stelt, want dan bestaat het risico dat het niet wordt gebruikt, met de kans op een grotere schadelast. Een iets lichter model is veel effectiever. Het is fijn dat Kingpolis oog heeft voor onze praktijkervaringen en daar iets mee doet.”
Ook de komende periode staat er genoeg op de planning. Dekkers Tweewielers vernieuwt haar informatiemap die de consument meekrijgt na aanschaf. Hierin zitten diefstalpreventietips. Daarnaast werkt de speciaalzaak aan een eigen volgsysteem dat op termijn in elke fiets ingebouwd kan worden. “Kingpolis staat bij dit soort initiatieven naast ons.”
Correcte opvolging
Kingpolis-adviseur Peter Cijs, gepokt en gemazeld in de fietsbranche, is blij met de actieve rol die Dekkers Tweewielers speelt: “Samen bereiken we veel meer qua diefstalpreventie. Heeft Dekkers Tweewielers waardevolle feedback of een vraag, dan koppelen we die gelijk terug naar het hoofdkantoor en zorgen we voor correcte opvolging en antwoorden. Door de samenwerking spelen we sneller op trends en ontwikkelingen in. Bestaande verzekeringspolissen passen we waar nodig aan de veranderende omstandigheden aan.”
Dit artikel is gesponsord door Kingpolis.