LeaseGemak zet in op groei dealernetwerk

LeaseGemak zet in op groei dealernetwerk

De vraag naar leasefietsen is groter dan ooit, zowel bij consumenten als op de zakelijke markt. De verwachting is dat deze ontwikkeling de komende jaren nog verder door zal zetten. Dit is niet alleen voor (fiets)leasemaatschappijen een goede zaak, ook de rijwielhandelaar kan hier de vruchten van plukken.

In 2014 verleasete LeaseGemak haar eerste fietsen in Nederland en daarmee was het één van de eerste échte fietsleasemaatschappijen van Nederland. De ontwikkeling van het bedrijf en ook de ontwikkeling van de leasemarkt heeft in de tussentijd echter niet stilgestaan. Het bedrijf zet dan ook flink in op uitbreiding van onder andere haar dealernetwerk (dat inmiddels al zo’n 400 dealers telt). 

Lease moet voor dealers minstens zo interessant zijn als voor ons”
— Wesley van Wermeskerken

De relatief hoge aanschafwaarde van een nieuwe fiets, de zakelijke leasefietsregeling, maar ook de toenemende behoefte aan ontzorging, hebben ervoor gezorgd dat lease een steeds belangrijker onderdeel van de dienstverlening van de fietsenwinkel is geworden. 
Wesley van Wermeskerken, mede-oprichter van LeaseGemak, zegt hierover het volgende: “10 jaar geleden zijn wij met ons bedrijf gestart vanuit de gedachte dat onze lease-oplossing, een interessante aanvulling moet zijn voor onze dealers. Iedere leasefiets moet met plezier door hen worden uitgeleverd. Zo betalen wij altijd de volledige consumentenadviesprijs voor een fiets en is er geen verplichting (maar wel de mogelijkheid) tot overname van de leasefiets aan het einde van de leaseperiode. Ons doel is bereikt wanneer een dealer uiteindelijk liever een fiets via ons verleaset, dan dat hij hem rechtstreeks aan de klant verkoopt. Dit kunnen wij alleen bereiken door het voor onze dealers minstens zo interessant te maken, als voor onszelf.”

Privé lease en zakelijke lease onder 1 dak

Veel dealers zien door de bomen het bos niet meer. Bij de ene leasemaatschappij kan men terecht voor privé lease, bij de ander kan men alleen terecht met zakelijke lease-aanvragen. Bij de een ontvang je een volledige vergoeding voor de geleverde fiets en bij de ander moet je weer marge inleveren. Ook het feit dat iedere maatschappij een andere afhandeling in de werkplaats vereist, zorgt vaak voor de nodige verwarring. 
“Wij bieden zowel privé lease als zakelijke lease onder exact dezelfde voorwaarden. Zowel voor de klant, als voor dealer. Dit betekent dat de dealer één aanspreekpunt en één werkwijze heeft voor zowel particuliere, als zakelijke klanten. We merken dat dit aansluit bij de behoefte aan duidelijkheid bij dealers”, stelt Wesley.

Uitbreiding netwerk

Er wordt de komende jaren een verdere groei van het aantal leasefietsen verwacht. Om aan de toenemende vraag te kunnen blijven voldoen, heeft LeaseGemak verschillende uitbreidingen op de planning staan. De rol van de dealer is hierin cruciaal. 

“Met ons huidige dealernetwerk hebben we de laatste jaren hele mooie stappen kunnen maken als bedrijf, maar ook onze ambities voor de aankomende jaren zijn groot. Meer dealers aansluiten om ook hen te kunnen bedienen met onze dienstverlening, is een van deze ambities.”

Dit artikel is gesponsord door LeaseGemak

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Het Centrum voor Criminaliteit en Veiligheidspreventie (CCV) houdt zich vanaf januari niet langer bezig met fietsdiefstal. De organisatie, die volledig wordt gefinancierd door de overheid, maakt die keuze vanwege Haagse bezuinigingen. Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal (SAFE) is teleurgesteld en wil juist extra aandacht voor het dossier.

Paul Scholten aan de slag bij Ebike Factory

Paul Scholten aan de slag bij Ebike Factory

De afgelopen twee jaar werkte Paul Scholten in een fietsenwinkel, maar het bloed van vertegenwoordiger begon weer te stromen. Sinds kort is hij aan de slag als accountmanager Zuid-West Nederland bij Ebike Factory. In deze rol gaat hij de merken Advanced, Reany en CaGobike vertegenwoordigen.

De steun van belangrijke aandeelhouders en crediteuren komt op een cruciaal moment voor Accel Group. Foto: Accel Group.

Accell Group krijgt steun van schuldeisers voor herkapitalisatie

Accell Group kan verder met het herstructureren van haar financiële positie nu het voldoende steun heeft gekregen van belangrijke belanghebbenden. "De implementatie van de herkapitalisatie zal een duurzame financiële en operationele basis creëren om onze strategie uit te voeren", aldus het bedrijf. Ze geven aan dat zo'n 80 van de belanghebbenden en schuldeisers hun steun hebben toegezegd voor de herkapitalisatie.

Hoop op overname na faillissement Stella

Hoop op overname na faillissement Stella

Stella is failliet verklaard, zo heeft curator Frans van Oss bevestigd. Afgelopen dinsdag vroeg de fietsfabrikant uit Nunspeet al uitstel van betaling aan. Ondanks verwoede pogingen om het tij te keren, leed Stella geruime tijd verlies.