MAGURA Bosch lanceert digitaal klantenportaal

MAGURA Bosch lanceert digitaal klantenportaal

MAGURA Bosch Parts & Services (MBPS) komt met het nieuwe klantenportaal 'myMBPS'. Het nieuwe klantenportaal is ontworpen als centraal service- en samenwerkingsplatform tussen MBPS en gespecialiseerde retailers.

De bestaande webshop wordt geïntegreerd in het portaal en biedt MBPS-klanten vanaf het begin belangrijke selfservice-functies, zoals overzichten van bestellingen, geboekte trainingen en de mogelijkheid om waar nodig facturen op te vragen.

Nieuwe functies

“In de toekomst zal MBPS als ‘Partner of Choice’ geleidelijk meer nuttige functies aan het klantenportaal toevoegen om de klantrelaties te verbeteren en nog beter in te spelen op de behoeften en eisen van gespecialiseerde retailers”, zegt Elena Strohm, hoofd van eCommerce bij MBPS en verantwoordelijk voor de portal. Ook digitale dienstverlening, klachtenafhandeling en de uitbreiding van selfservicefuncties worden opgenomen in het functionaliteiten pakket van de portal.

Voordelen

Het klantenportaal biedt verschillende voordelen voor MBPS-klanten. Zo verkort MBPS de doorlooptijd van serviceaanvragen, biedt het de klanten een hoge mate van flexibiliteit en heeft het één aanspreekpunt voor een breed spectrum aan onderwerpen. Daarnaast volgt MBPS een single sign-on-aanpak, waardoor klanten alle services veilig en gemakkelijk kunnen gebruiken met slechts één login.

Verbeterde samenwerking

“De toekomst zal nog digitaler zijn. Wij creëren de digitale interfaces tussen speciaalzaken en onze A-merken voor een optimale gebruikerservaring en verbeterde samenwerking. Nieuwe diensten spelen hier ook een rol, evenals de voortdurende ontwikkeling van het platform tot een onmisbaar onderdeel van het dagelijkse werk”, zegt Timo Kieninger, directeur Marketing en Sales.

KMC zorgt voor een langdurig schone smering met de GO WAXED producten. (Foto: David Thörig)

KMC Go Waxed introduceert af fabriek gesmeerde kettingen: tijd...

Een smerige ketting is de vijand van iedere fietsliefhebber. Een goed smeermiddel is daarom de basis voor het behoud. Waxen van de ketting is redelijk nieuw, maar een prima alternatief voor oliën.

Fietsenmakers blijven up-to-date met trainingen van Juniversity

Fietsenmakers blijven up-to-date met trainingen van Juniversity

De fietsbranche maakt razendsnelle ontwikkelingen door, met de ene technologische innovatie na de andere. Dit biedt geweldige kansen, maar brengt ook nieuwe uitdagingen voor dealers met zich mee. Om als dealer bij te blijven, is het cruciaal niet alleen de innovaties te kennen, maar ook te weten hoe je deze in het dagelijks werk toepast. Trainingen zijn daarbij onmisbaar, zowel voor nieuwkomers als voor ervaren fietsenmakers die up-to-date willen blijven.

Foto: Magura.

Digitaal trainingsplatform Magura TechAcademy modeljaar 2025 weer...

De Magura TechAcademy van MBPS is ook in 2025 weer beschikbaar voor fietsdealers en -monteurs. Het platform richt zich op informatie over fietsproducten, onderhoud en service en innovaties voor het modeljaar 2025. Elf digitale modules omvatten zo het complete trainingsprogramma, dat anders alleen beschikbaar is op Magura trainingen ter plaatse. Het trainingsprogramma is nu online beschikbaar.

Handzeep op basis van houtmeel

Handzeep op basis van houtmeel

Houtmeel als ingrediënt voor handzeep kenden we nog niet, maar Berner gebruikt dit nu als basis voor hun handzeep. Deze handzeep is een 'echte werkplaats handzeep' voor handen die flink vervuild zijn met olie en vet.