Met steeds meer nieuwe initiatieven zijn we druk bezig meer traffic te genereren naar de dealers van ANWB Verzekeringen. Een goed voorbeeld daarvan is de onlangs geïntroduceerde propositie ANWB Fiets Lease, dat in eerste instantie bestond uit het leveren van een op ANWB.nl geselecteerde leasefiets. Maar we wilden meer. Daarom is het sinds vorige maand mogelijk om bij 25 dealers ANWB Fiets Lease in de winkel af te sluiten op iedere fiets die daar wordt verkocht. De bedoeling is dat binnen enkele maanden ons gehele dealernetwerk de mogelijkheid heeft om ANWB Fiets Lease in de winkel af te sluiten.
Dankzij deze optie is fietsleasing niet langer alleen iets van de grote maatschappijen, maar ook van de lokale fietsenwinkel. Zo blijft de handel waar het hoort: bij de specialist. De voordelen daarvan zijn legio: als dealer behoud je de volledige marge, via ANWB.nl komen er meer klanten over de vloer en je bent ervan verzekerd dat klanten terugkomen voor service en onderhoud gedurende de leasecontractperiode.
Leuk om te vermelden is dat we het assortiment aan te leasen fietsen op ANWB.nl uitbreiden. We hadden al de merken Gazelle, Urban Arrow, Stella en Union. Daar komt QWIC nu bij. En QWIC is niet het laatste merk dat we toevoegen wat mij betreft. Het is onze ambitie om een sterk aanbod van tal van merken te presenteren.
En dat is niet het enige
We zetten nog meer traffic genererende stappen. We hebben vorig jaar de voorraadcheck ontwikkeld die gekoppeld is aan ANWB E-bikevergelijker. Klanten die geïnteresseerd zijn in een specifiek model zien via een postcodecheck waar de fiets op voorraad is. Vervolgens plannen ze met een paar klikken direct een afspraak of terugbelverzoek bij de betreffende fietsenwinkel.
We zijn van plan om de pilot omtrent deze voorraadkoppeling te verlengen. De pilot had alleen betrekking op winkels die met CycleSoftware werken. De komende maanden gaan we ook in gesprek met andere leveranciers.
Cool to school
Last but not least: we hebben de actie Cool to School gelanceerd deze zomer. We stimuleren jongeren (en hun ouders) naar een ANWB Fietsenwinkel te gaan. In ruil daarvoor maken ze kans op één van de vijftig gepersonaliseerde schooltassen met laptop- en smartphonehoes. Voor dealers zijn er mooie promopakketten. De eerste vijf aanmelders kregen zelfs een lokaal verspreide huis-aan-huis-flyer met ruimte voor én de actie én promotie van de winkel. Zo versterken we de positie van de dealer in de lokale markt en helpen we ze met hun marketing.”
Ik zie er naar uit jullie te ontmoeten op Vélovak...
Dit artikel is gesponsord door ANWB.