'Fiets leasen is nu net zo gemakkelijk als kopen'

'Fiets leasen is nu net zo gemakkelijk als kopen'
ANWB Fiets Lease wordt nu ook aangeboden in de fietsspeciaalzaak.

Op veler verzoek gaan we onze ANWB Fiets Lease nu ook aanbieden in de fietsspeciaalzaak. Een dienstverlening die volgens ons de fietsenmarkt gaat overnemen. Onze klanten konden deze regeling al een tijdje aanvragen via anwb.nl en nu is ook jouw winkel aan de beurt als verkooppunt. De regeling is met veel verschillende fietsen te combineren en voor een vast bedrag per maand zijn consumenten ervan verzekerd dat ze altijd door kunnen fietsen. Een blog van Joris Smink.

Door de opkomst van Private Lease in de autobranche zien we dat de tijd rijp is om de overstap van bezit naar gebruik te maken en zien we dat de fietsenmarkt nu aan de beurt is. De vraag neemt gestaag toe en het is dus aan ons, om te zorgen dat we goed voorbereid zijn. Zo kunnen we optimaal profiteren van deze trend en dat ook blijven doen in de toekomst.

Eerst via 25 dealers

Voor een makkelijker verkoopproces hebben we online materiaal en POS-materialen beschikbaar”

In eerste instantie bieden we ANWB Fiets Lease aan bij 25 dealers. Zo kunnen we de dienstverlening testen en wellicht verder uitwerken, voordat we deze landelijk beschikbaar maken. En wees niet bang, want binnen een paar maanden rollen we het concept breder uit. Vanaf dat moment kunnen veel tweewielerwinkels die ook dealer zijn van ANWB Fietsverzekering de lease-mogelijkheden in de etalage zetten.
We hebben uiteraard meer informatie beschikbaar, als je daar behoefte aan hebt. Voor een makkelijker verkoopproces hebben we online materiaal en POS-materialen beschikbaar. Natuurlijk doen we qua promotie een paar duiten in het zakje: in de E-bikespecial van de Kampioen promoten we fietslease.

Joris Smink, salesmanager Tweewieler bij de ANWB.

Hoge kwaliteit

Wij snappen dat het even wennen is; een fietsleasing aanbieden in plaats van een fiets verkopen, maar het maakt fietsen van hoge kwaliteit voor meer klanten beschikbaar. Probeer het eens en raak ermee vertrouwd, zodat je straks, als fietsleasing booming is - en dat gaat het zeker worden – al een tijdje op de eerste rij klaar zit.

Dit artikel is gesponsord door ANWB.

Ook in 2025 gaan de loonkosten in de tweewielerbranche weer fors stijgen. Dit is een gevolg van indexering van de loonkosten en vanwege het feit dat meer personeel aangenomen wordt bij veel ondernemingen, en dan vooral in de werkplaats.

H&L Benchmark derde kwartaal 2024: lichte omzetdaling

In het derde kwartaal van 2024 daalde de gemiddelde omzet van de H&L Benchmarkgroep met 1,2% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Tegelijkertijd namen de kosten in dit kwartaal toe met gemiddeld 2,4%. Mede hierdoor nam het resultaat in het derde kwartaal 2024 met 1,0 procentpunt af ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit de H&L Benchmark.

Mensen die leasen geven als belangrijkste redenen vooral het feit dat ze geen hoge aanschafkosten hoeven te betalen en het feit dat de kosten van onderhoud en reparatie in de leaseprijs zitten.

Fietsen in top 5 van meest geleaste producten

Voor de nieuwste Nationale Keuzestress Monitor van MSI Consultants is het sentiment rondom bezit versus gebruik van producten onderzocht. Van alle mensen die nu een of meer producten least zegt bijna een kwart dat hij of zij een fiets of e-bike least, zo blijkt uit het onderzoek. Daarmee staat de fiets na de private lease-auto op een gedeelde tweede plaats. Met name jongeren tussen 18 en 35 jaar staan open voor lease.

(Foto: Roel Dijkstra Fotografie)

Kansen op doorstart Huyser; acht geïnteresseerden melden zich

Na het faillissement van e-bikefabrikant Huyser is de hoop nu gevestigd op een doorstart. Volgens curator Amos Kroll hebben zich tot dusver acht partijen met interesse gemeld. In afwachting van duidelijkheid over een eventuele doorstart ligt het werk bij Huyser stil.

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Het Centrum voor Criminaliteit en Veiligheidspreventie (CCV) houdt zich vanaf januari niet langer bezig met fietsdiefstal. De organisatie, die volledig wordt gefinancierd door de overheid, maakt die keuze vanwege Haagse bezuinigingen. Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal (SAFE) is teleurgesteld en wil juist extra aandacht voor het dossier.