De kleuren wit, zwart en rood blijven de basis, net als het vorige merklogo. Groen is toegevoegd als symbool voor lekker buiten sporten in de natuur. “Als specialist in fietselektronica willen we ons merk versterken met een modern en authentiek logo. Het nieuwe logo staat voor de verdere ontwikkeling van het merk Sigma Sport", legt algemeen directeur Thomas Seifert uit. “We zijn momenteel bezig het merk te transformeren. We kiezen meer dan ooit voor fietsen. Wij zijn de pioniers van de digitale fietscomputer en de fiets is de echte kern van het merk. Het is het belangrijkste onderdeel van het Sigma-DNA en daar richten we ons werk op. Tegelijkertijd richten we ons op een jonger en meer internationaal publiek. We drukken dit niet in de laatste plaats uit met een nieuw, fris logo."
Start van productinnovaties
“De introductie van het nieuwe logo markeert ook de start van een hele reeks activiteiten en productintroducties in 2021 om ons beter te positioneren voor de toekomst en actief vorm te geven aan de mobiliteitsverandering. De komende weken komt er meer spannend nieuws over een innovatieve productenintroductie”, voegt directeur Robin Schendel toe.