Powergrid is gespecialiseerd in e-bikes. Het zijn fietsen die in de meeste gevallen een behoorlijke waarde vertegenwoordigen, soms wel zevenduizend euro.
“Een consument kan eigenlijk niet zonder verzekering. Want hoe moet het verder als je e-bike onherstelbaar is beschadigd of wordt gestolen? Wij promoten de verzekeringen van ENRA zeer actief, zodat onze klanten geen onnodige risico’s lopen. Bij elk verkoopgesprek brengen we het verzekeringsaanbod van dat bedrijf onder de aandacht”, zegt Wynants.
Omniumverzekering
Powergrid zet met name in op de omniumverzekering. “Je kunt ook enkel een diefstalverzekering afsluiten, maar het premieverschil met de omniumverzekering is beperkt. Daarbij heb je interessante extra’s. Zo biedt de omniumverzekering dekking bij schade én diefstal en is pechhulp in Europa inbegrepen. Stel dat je fiets in Berlijn wordt gestolen, dan word je ontzorgd en bijvoorbeeld terug naar het hotel gebracht. ENRA laat de consument er niet alleen voor staan.”
Voor de jaarlijkse premie hoeven consumenten het volgens Wynants niet te laten. “Er is 35 euro franchise. Dat bedrag komt dus bij schade of diefstal voor eigen rekening. We zien veel consumenten die een e-bike kopen op afbetaling. Ook deze groep adviseren we altijd om voor een verzekering te gaan. Want stel dat de fiets al vroeg in de contractperiode wordt gestolen; dan zou je zonder verzekering door moeten blijven betalen, terwijl je geen gebruik meer kunt maken van de e-bike. Dat zou rampzalig zijn.”
Winkelvloer
Na aanschaf van een elektrische fiets regelt Powergrid de registratie bij ENRA op de winkelvloer. Dit gebeurt digitaal, via de portal van de verzekeraar. De consument krijgt thuis bericht, ontvangt daar de polis en betaalt de premie rechtstreeks aan ENRA. “Zo’n aanvraag verloopt heel snel. Als de consument met de nieuwe fiets de deur uit gaat, is hij eigenlijk direct verzekerd. Stel dat de fietser binnen vijf minuten wordt aangereden, dan loopt de fiets geen enkel risico”, legt Wynants uit.
Serviceniveau hoog
Powergrid is zeer te spreken over de samenwerking met ENRA. “Die is geweldig. Het serviceniveau ligt zeer hoog en het wederzijdse vertrouwen is groot. Wij zien de klanten, hebben veel mensenkennis en kunnen een goede inschatting maken van de oprechtheid van het verhaal als een consument aanspraak wil maken op de verzekering. De verzekeraar vertrouwt vaak blindelings op onze indrukken en handelt daar correct naar. Wij krijgen bij bijvoorbeeld diefstal snel, soms al binnen een week, de centen uitgekeerd, zodat de gedupeerde consument spoedig weer een fiets kan uitzoeken.”
Wynants illustreert het hoge serviceniveau met een voorbeeld. “Laatst stond er een dame in de winkel. Ze vertelde dat haar oplader uit de fietstas was gestolen en vroeg of ze hiervoor de verzekering kon inschakelen. Tot m’n verbazing ging ENRA hier coulant mee om. We moeten dit specifieke geval eigenlijk niet aan de grote klok hangen – straks maken mensen er nog misbruik van… – maar dit coulancegeval typeert wel de handelswijze en servicegraad van hen.”
Dit artikel is gesponsord door ENRA