Dat geldt zeker voor het Duitse Coolmobility, dat ruim tien jaar aan de weg timmert met zijn kwaliteitsmerken. Sinds dit jaar zijn hun merken ook verkrijgbaar in Nederland. De kinderfietsen van S’Cool, een van deze merken, staan erom bekend dat ze kwaliteit en betaalbaarheid combineren.
Met een focus op veiligheid, duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid biedt het merk een assortiment fietsen aan dat uitstekend aansluit op de behoeften van jonge fietsers. Daarmee is S’Cool voor veel fietsenwinkels een waardevolle toevoeging aan hun collectie.
“Coolmobility biedt vier merken, waarvan S’Cool het grootste assortiment heeft”, legt sales agent Jeroen Goldschmidt uit. “Daarnaast vind je bij ons lichtgewicht Academy kinderfietsen, Taxxi fietsaanhangers en Coast vouwfietsen. We zijn zo een totaalleverancier van kindermobiliteit en bieden een hoog onderscheidend vermogen, waarbij we ons exclusief richten op de vakhandel. We hanteren korte lijnen, met één Nederlandstalig aanspreekpunt”.
Interessante prijs-kwaliteitverhouding
S’Cool heeft kinderfietsen voor alle leeftijden: van twee tot twaalf jaar. Het gamma omvat fietsen van twaalf tot en met 27,5 inch. Het gaat om loop- en kinderfietsen in verschillende, hippe designs. Dankzij de stevige frames in combinatie met de hoogwaardige componenten – veelal met terugtraprem – kunnen ze de uitdagingen van dagelijks gebruik aan.
Jeroen Goldschmidt: “En dat met een aantrekkelijk prijsniveau, van voor de coronaperiode. Neem bijvoorbeeld onze 20 inch kinderfiets met drie versnellingen, naafdynamo en terugtraprem, die vind je bij S’Cool ruim 150 euro goedkoper dan bij diverse andere A-merken.”
Fietserbond: S’Cool beste kinderfietsen
Dat Coolmobility kansen ziet in de Nederlandse markt voor kinderfietsen is niet zo vreemd. Hun producten waren al verkrijgbaar in andere landen dan het thuisland Duitsland. “Een uitbreiding naar Nederland stond dan ook hoog op het lijstje. We zien dat hier behoefte is aan een kwalitatief goede kinderfiets voor een goede prijs. Zo kun je het merk namelijk het beste omschrijven. Het is dan ook niet voor niets dat S’Cool meerdere keren als testwinnaar werd uitgeroepen. Het enige kritiekpunt is dat het merk in Nederland vrijwel niet verkrijgbaar was en daar is nu verandering in gekomen.”
Jeroen Goldschmidt is het aanspreekpunt voor Nederland, waarbij hij met de aftersales terug kan vallen op het Duitse magazijn, waar onderdelen op voorraad liggen. Ook de verdere ondersteuning, zoals marketing, inkoop en automatisering, gebeurt vanuit Duitsland. “Vanuit de portal zijn alle vier de merken eenvoudig te bestellen. Verzending gebeurt ook vanuit Duitsland. Met dealers maken we flexibele afspraken, waarbij we samen kijken naar hun mogelijkheden en behoeften.”
Coolmobility neemt deel aan het B2B Festival op 25 en 26 februari in de Brabanthallen in den Bosch. Daar kunnen ondernemers in de tweewielerbranche zelf de producten zien en kennismaken met Jeroen Goldschmidt.
Dit artikel is gesponsord door Coolmobility.