Timyo: vernieuwde modellen en herziene bedrijfsstrategie

Timyo: vernieuwde modellen en herziene bedrijfsstrategie

Onder de hoogtepunten van de Eurobike-show van dit jaar in Frankfurt vielen de productinnovaties van Timyo op. Het Nederlandse bedrijf introduceerde zijn nieuwste e-bike modellen; Juno en Triton. Om meer te weten te komen over deze ontwikkelingen, evenals inzicht te krijgen in Timyo's strategie voor de komende jaren, hebben we gesproken met Eleonora Agus, de Marketing Manager van Timyo.

Een gouden frame met een strak en samenhangend ontwerp, inclusief een volledig geïntegreerde aandrijfeenheid van Timyo’s eigen merk Kreutzer Systems - met zijn projectstudie over het e-bike ontwerp van de toekomst trok Timyo veel aandacht op de Eurobike-show van dit jaar eind juni. Dit was echter niet de enige productinnovatie die het in Nederland gevestigde bedrijf presenteerde op de beurs in Frankfurt. Met de Juno en de Triton - beide onderdeel van Timyo’s merk VanDijck - werden ook twee nieuwe e-bikes gepresenteerd die indruk maken met hun ontwerp en technologie.

“Beide modellen vallen op in het e-bike assortiment van VanDijck”, zegt Eleonora Agus. “Deze fietsen trekken niet alleen de aandacht met hun opvallende kleuren, maar bieden ook een grote mate van gebruiksgemak dankzij een robuust maar flexibel frame met een lage instap. Over elk detail is goed nagedacht, om de fiets zo comfortabel en dynamisch mogelijk te maken zonder de elegantie te verliezen”, vervolgt ze. Een nadere blik op de kenmerken van de fietsen laat zien wat ze bedoelt.

Kreutzer-systeem

Naast het ontwerp valt met name de aandrijfeenheid op. Beide fietsen zijn uitgerust met het Kreutzer-systeem, een zelfontwikkelde e-bike motor van Timyo. “In een markt waar de meeste e-bikes vergelijkbare frame ontwerpen hebben om een handvol motormerken te accommoderen, zijn wij bij Timyo de uitdaging aangegaan en hebben we onze eigen Kreutzer motor ontwikkeld die perfect integreert met al onze frame ontwerpen”, zegt ze en verwijst naar de technische gegevens van de Kreutzer aandrijfeenheden.

De Triton is bijvoorbeeld uitgerust met Kreutzer’s U3 motor - een aandrijving die 60 Nm aan koppel levert en de duurzaamheid van een e-cargo versnellingsbak combineert met de soepelheid van een e-bike motor. “Een van de hoogtepunten is de duurzame batterij die naadloos in de fiets is geïntegreerd, waardoor een strak ontwerp mogelijk is”, zegt Agus.

Anti-diefstal

Een ander uniek verkoopargument van Kreutzer’s nieuwe aandrijfeenheid is het display: “Onze displays zijn niet alleen gemakkelijk te gebruiken en te begrijpen, maar ook ontworpen om uiterst toegankelijk te zijn, zelfs tijdens het rijden. Verder beschikken beide fietsen over anti-diefstal opties, zoals een 4-cijferig wachtwoord op het display om de elektronica van de e-bike te ontgrendelen. De Juno beschikt ook nog over een GPS-locator-app.”

De woordvoerder van het bedrijf voegt een interessant feit toe voor geïnteresseerde dealers en klanten: “Omdat we de Kreutzer 2.0 motor volledig zelf hebben ontwikkeld, hebben we het volste vertrouwen in zijn duurzaamheid en kracht. We zijn zo overtuigd van zijn prestaties dat we een garantie van vijf jaar bieden op elk van onze Kreutzer 2.0 modellen.”

Nieuwe cross-channel strategie

Agus onthult ook een nieuwe aanpak die Timyo hanteert als het gaat om zijn verkoopstrategie. “Tot nu toe lag onze focus voornamelijk op B2B-activiteiten, maar we passen ons aan naar een cross-channel bedrijf met een businessmodel voor afhalen in de winkel”, legt ze uit, waarbij ze benadrukt dat het traditionele businessmodel van Timyo, waarbij wordt samengewerkt met dealers, een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering van het bedrijf zal blijven.

Het businessmodel voor afhalen in de winkel betekent dat consumenten online kunnen bestellen en vervolgens de kans krijgen om hun fiets op te halen of een testrit te plannen bij een partnerlocatie in de buurt. “We hebben een systeem opgezet waarmee klanten opties kunnen filteren op postcode, zodat ze worden doorverwezen naar de dealer die zich in de buurt van hun huis bevindt”, zegt Agus. Ze vertelt ook dat het implementeren van de nieuwe strategie een lopend proces is. “Na het testen van deze strategie op kleine schaal met een selecte groep van onze dealers, willen we dit model uitbreiden naar de rest van ons netwerk.”

Vooruitkijkend benadrukt de Marketing Manager dat Timyo van plan is om de grenzen van e-bike ontwerp en technologie te blijven verleggen en tegelijkertijd haar bedrijfsmodel geleidelijk aan te passen aan de snel veranderende marktdynamiek. Agus: “Door zowel productinnovatie als het optimaliseren van de klantbeleving na te streven, streeft Timyo ernaar om voorop te blijven lopen in de e-bike industrie.”

Dit artikel is gesponsord door Timyo