BBB Cycling gesetteld in Den Haag

BBB Cycling gesetteld in Den Haag

De afstand tussen het oude en nieuwe BBB Cycling-kantoor? Dat is slechts 15 kilometer. Een mooie fietsafstand, zo vonden de meeste medewerkers toen ze van de verhuisplannen hoorden. De regio van waaruit het kwaliteitsmerk voor fietsonderdelen en accessoires werkt is daarmee nog steeds hetzelfde, net zoals de dienstverlening. Maar achter de schermen zijn de nodige veranderingen doorgevoerd.

Het pand van het voormalige hoofdkantoor Post, Cheque en Girodienst is karakteristiek van buiten en modern van binnen. In het gebouw zijn verschillende, veelal jonge bedrijven gevestigd waardoor er een prettige dynamiek heerst. Sinds afgelopen december is BBB Cycling op de tweede verdieping gevestigd.  Je vindt er drie grote ruimtes, waaronder een vergaderruimte waarbij je direct in de winkelsfeer komt door de wandstellingen en in-store materialen. 

Aan de overkant vind je er het zogenaamde ‘lab’ met voldoende ruimte en faciliteiten voor nieuwe ontwerpen, om producten en materialen te testen of om te brainstormen. Creativiteit is in deze ruimte de belangrijkste pijler. Overigens worden in het nieuwe kantoorpand geen dealers ontvangen. “Wij bezoeken ze in hun winkel. Daar geven we ook trainingen op de winkelvloer. Productintroducties doen we digitaal of bij de dealer”, aldus directeur Rick de Jong.

Logistiek andere tak van sport

Maar waar in het oude pand in Leiden logistiek een zichtbare rol in het bedrijf had, daar ontbreken op de nieuwe locatie de opslag en de distributie. De logistiek wordt nu vanuit Leusden verzorgd door zusterbedrijf Pon Logistics. “Wij richten ons nu nog meer op onze producten en de in-store ondersteuning daarvan”, legt de Jong uit. “Logistiek hoort niet bij de kernactiviteiten van BBB Cycling, het is namelijk een aparte tak van sport. Maar natuurlijk willen we wel dat leveringen goed geregeld zijn. Toen we de logistiek nog zelf deden hadden we al goede scores bij de leverbetrouwbaarheid. Daarvoor hielden we een goede voorraad aan, dat heeft ons trouwens ook door de coronaperiode geholpen. Dankzij onze logistieke partner hebben we onze service verder kunnen verhogen door de sluittijd voor bestellingen te verlengen naar 18 uur.”

We richten ons nu nog meer op onze producten en de in-store ondersteuning daarvan”

Met de tijd meegaan

Dit jaar viert BBB Cycling hun 25-jarig bestaan. Rick de Jong zegt daarover: “We zijn in al die jaren niet veranderd, we gaan met de tijd mee. Daarbij zijn we ons blijven focussen op onze dealers. We geven ze uitgebreide verkoopondersteuning, goede producten en goede marges. Hoe we dat doen? Met drie p’s: persoonlijk, pragmatisch en proactief.” Daarbij staan in hun plannen de termen ‘duurzaamheid’, ‘serviceconcepten’ en ‘innovatie’ rood omcirkeld. Ook wil BBB Cycling verder bouwen aan hun naamsbekendheid, vooral bij consumenten. “Dat is nog wel een verschil met andere merken van Pon, dat zijn echte premium merken. Daar liggen voor ons nog kansen. Bij onze dealers is die naamsbekendheid er zeker al.”  

Dan nog even terug naar de grote kantoortuin, waar tientallen specialisten werken. “Je ziet al kruisbestuiving ontstaan tussen verschillende afdelingen en mensen”, zegt Rick de Jong enthousiast. “De lijnen zijn nog korter geworden en dat werkt goed. Het fijne is ook dat alle mensen zijn gebleven na de verhuizing, waarbij twee collega’s hun fiets hebben ingeruild voor… een e-bike.”

Dit artikel is gesponsord door BBB Cycling.

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna 10.000 euro binnen

Steun de actie van Van Raam voor Stichting Metakids; nu al bijna...

Van Raam, specialist in aangepaste fietsen, zet zich dit jaar in voor Stichting Metakids tijdens 3FM Serious Request. Op woensdag 18 december fietsten medewerkers van Van Raam vanaf de fabriek in Varsseveld naar het Glazen Huis in Zwolle, een tocht van ruim 80 kilometer. Het streefbedrag was 3.000 euro, maar inmiddels staat de teller al op 9.840 euro.

Maarten Akkers geeft als voorzitter BOVAG Fietsbedrijven zijn mening over zaken die spelen in de tweewielerbranche.

Manieren vinden om uitdagingen te tackelen | BLOG

Het jaar loopt op z'n eind en samen met jullie blik ik terug op wat we hebben meegemaakt in de fietsbranche. Het was een periode vol uitdagingen, maar ook kansen. Eén van de grootste thema's dit jaar was de onvoorspelbaarheid in de markt. Supply chain-problemen, lange levertijden, onverwachte vraagpieken en dalen: het heeft er allemaal voor gezorgd dat voorraadbeheer behoorlijk uitdagend was.

Arnold Koopmans, voorzitter vArnold Koopmans, voorzitter van de Gazelle Dealervereniging. (Foto: BOVAG)

Gazelle Dealervereniging praat over Gazelle Connect

De Gazelle Dealervereniging, die door BOVAG gefaciliteerd wordt, kijkt terug op een constructief jaar waarin het overleg met Gazelle goed is verlopen. In de bijeenkomsten passeerden vele Gazelle-specifieke onderwerpen de revue, waarbij Gazelle Connect een veelbesproken thema was.

Joris Smink, salesmanager Tweewiel bij de ANWB: 'sinds een paar maanden zien we de diefstalfrequentie stabiliseren.'

ANWB: 'We zijn op de goede weg in de strijd tegen fietsdiefstal'

Maatregelen om het fietsdiefstalprobleem in te dammen, werpen langzaamaan zijn vruchten af. Op basis van cijfers lijkt het erop dat de diefstalfrequentie zich stabiliseert. De ANWB is blij, maar juicht nog niet te vroeg. "We zoeken naar nieuwe mogelijkheden en willen ondernemers daarbij betrekken."