In zijn tijd bij Kruitbosch heeft Wilco Kruitbosch het merk Cortina in de markt gezet. “Vanuit die ervaring weet ik hoe belangrijk het is om een identiteit en een verhaal te hebben. Deze geven richting aan je strategie en beleid.” Tijdens de jurering van de bedrijven vindt Wilco Kruitbosch het dus belangrijk dat een bedrijf weet wat de branding van het bedrijf is: “Het is goed daar met je team over na te denken zodat je komt tot een duidelijk verhaal: hier zijn we goed in, hiermee onderscheiden we onszelf, dit is ons DNA. Als je samen bepaald hebt wat de normen voor je bedrijf zijn, dan kun je daarna kijken wat er nog moet gebeuren om er aan te voldoen. Wat moet er nog verbeterd worden? Door deelname kun je je bedrijf in korte tijd een boost geven, je gaat dingen dan ook echt aanpakken.”
Prestatie neerzetten met hele team
Deelnemen levert een bedrijf dus sowieso wat op: “Het is super leuk om mee te doen, je bent met z’n allen bezig een prestatie neer te zetten. Natuurlijk doe je mee om de hoofdprijs te pakken, maar ik denk dat deelname je ook al veel oplevert. Het brengt wat teweeg in je team, red je het tot de 20 genomineerden, misschien tot de finale? En zit je bij de finalisten, dan wordt het natuurlijk helemaal spannend.”
Plek in de top levert veel op
Win je dan ook nog de hoofdprijs dan weten klanten je zeker te vinden volgens Wilco: “Klanten gaan je dan herkennen als de winnaar: alles is goed in deze winkel, daar moet ik naar toe.”
Hij denkt dat een plek in de top kan helpen bij het vinden van personeel: “Mensen willen werken voor een bedrijf dat bij de toppers zit. Helaas merken we dat bedrijven soms toch een soort drempel ervaren om mee te doen, zijn we wel goed genoeg? Of ze denken dat hun winkel er nog niet klaar voor is. Maar ik denk dat je alleen al ongelooflijk veel leert van deelname dus ik zou zeggen: was je er dit jaar niet bij, schrijf je dan zeker in voor de 26e editie die in 2023 wordt gehouden!”