Brinckers zet op marketingvlak een stap extra met nieuwe identiteit

Brinckers zet op marketingvlak een stap extra met nieuwe identiteit
More miles, more smiles bij Brinckers.

Na herstructurering achter de schermen richt Brinckers zich sinds dit voorjaar nadrukkelijk op consumentenmarketing. Onder het motto 'more miles, more smiles' probeert het merk bij zo veel mogelijk consumenten op de radar te komen. De bijbehorende campagnes genereren traffic naar de dealers, zo blijkt uit de eerste ervaringen.

“Brinckers heeft de afgelopen jaren vooral aandacht gehad voor de bouw van het bedrijf. We zijn in twee jaar naar een kleine negentig dealers gegroeid, hebben onze service op orde gebracht, hebben nieuwe modellen gelanceerd. De organisatie achter het bedrijf is versterkt, met een salesteam en serviceafdeling. Vrijwel al het nodige hebben we gedaan, behalve marketing bedrijven. De enorme groei is in die zin best verrassend. We beginnen nu aan een volgend hoofdstuk en dat is dat we Brinckers gaan positioneren onder de eindgebruikers. Nu onze organisatie staat als een huis, kan dat ook”, stelt directeur Pieter Booij van Brinckers.

“Qua marketing hebben we alles in één keer goed aangepakt. Er zijn nieuwe materialen voor gebruik in de winkels ontwikkeld. Tegelijkertijd hebben we onze website en sociale media aangepakt. Er zijn nieuwe brochures. En we zijn direct een consumentenactie gestart, die we op de winkelvloer uitdragen en eveneens met een online campagne ondersteunen. We hebben nu als het ware een big bang richting de eindgebruikers. En dat is goed voor de dealers, die natuurlijk een fair point hadden als ze zeiden dat we nog iets te weinig zichtbaar waren. Maar dat is nu toch echt veranderd.”

Pieter Booij (midden), Erik Wierstra (links) en Erik Verrijt van Brinckers Fietsen.
Pieter Booij (midden), Erik Wierstra (links) en Erik Verrijt van Brinckers Fietsen.

More miles, more smiles

Brinckers heeft een compleet nieuwe identiteit aangenomen. “Het logo hadden we al, alleen hebben we de beleving eromheen anders ingevuld, met heel frisse kleuren: roze, rood, geel en blauw. Je ziet het op brinckers.nl meteen. We gebruiken ook een nieuwe externe slogan: 'more miles, more smiles'. Dat is de consumentenvertaling van onze interne missie. We zeggen bij Brinckers: ‘We try harder!’ Moeten we iets oplossen voor een dealer, dan doen we extra ons best. Dat idee van het beste resultaat willen bereiken, naast je dealer willen staan, wilden we ook in onze consumentenpropositie laten doorklinken. We doen alles om de consumenten te laten stralen”, legt Booij uit.

De campagne doet het fantastisch en loopt nog tot en met Pinksteren ”

Om dat extra kracht bij te zetten, heeft Brinckers recentelijk een consumentenactie gelanceerd. Consumenten krijgen een gratis accu-upgrade, van standaard 450 naar 600 wattuur. De actie heeft betrekking op de helft van het Brinckers-assortiment. “De campagne doet het fantastisch en loopt nog tot en met Pinksteren. We jagen de actie aan met instore communicatiemateriaal en een online campagne. Die online inspanningen zijn erop gericht om consumenten naar de dealers te trekken. Los daarvan hebben we ook nog een brand awareness campagne: ‘Blincken met Brinckers’. Deze campagne is ontwikkeld om mensen kennis te laten maken met het merk. Hierin laten we onze herkenbare, frisse kleuren terugkomen in combinatie met de moderne e-bikes die we voeren.”

Demodagen

Het ambitieuze Brinckers verweeft dealers in vrijwel alle marketingactiviteiten. “We hebben een complete marketingkalender opgesteld. Onderdeel daarvan is dat we onder meer online heel gericht, lokaal dus, demodagen bij specifieke dealers gaan promoten. Met een grote aanhanger vol testfietsen trekken we voor zulke demodagen met een salesmanager naar de desbetreffende dealer”, vertelt Booij.

“Op die manier promoten we straks ook onze nieuwe modellen. Er staan gedurende het seizoen enkele introducties gepland, onder meer in mei en augustus.”

Dit artikel is gesponsord door Brinckers.

Fietsen van Freek. Foto: Reany bikes.

Fietsen van Freek in Zwolle honderdste dealer bij Reany Bikes

Accountmanager bij Ebike-Factory, Remco Keizer, heeft met Fietsen van Freek uit Zwolle de honderdste dealer aangesteld. Dit markeert een belangrijke mijlpaal voor het merk Reany, dat nu iets meer dan een jaar op de markt is in Nederland en België.

Ananda lanceert direct-to-dealer Europees Callcenter

Ananda lanceert direct-to-dealer Europees Callcenter

Ananda is een Chinese fabrikant van elektrische aandrijfsystemen. Het bedrijf startte in september met de massaproductie van een nieuwe M5000 middenmotor. In november heeft Ananda een callcenter geopend op het hoofdkantoor in Arnhem.

Tomi Viiala (rechts).

Ahooga verder met voormalig Stromer-ceo Tomi Viiala

Vouwfietsenproducent Ahooga heeft Tomi Viiala benoemd als adviseur van de raad van bestuur. Hij gaat Ahooga ondersteunen bij de uitbreiding van het dealernetwerk en het stimuleren van strategische groei in Europa.

Van Dam: 'De garantiekaart is de oplossing die als beste uit de bus kwam; het haalt de rompslomp weg uit de winkel, en maakt de verkoop net zo eenvoudig als dat van een paar fietstassen.'

Vomax: 'Verlengde garantie net zo makkelijk verkopen als een fietstas'

Veel rijwielhandelaren vinden verlengde garantie voor e-bikes een interessant product om bij een nieuwe e-bike te verkopen. Consumenten willen namelijk voorkomen dat ze na twee jaar al geconfronteerd worden met hoge reparatiekosten. De rijwielhandel profiteert zelf van verlengde garantie omdat de klant nog jaren verplicht moet terugkeren voor regulier onderhoud. Ondanks deze voordelen worden verlengde garanties nog relatief weinig aangeboden. Winkeliers vinden de verkoop ervan vaak lastig of tijdrovend. De nieuwe 'Garantiekaart' geïntroduceerd door Vomax, moet daar verandering in brengen.