Nieuwe Pegasus-website maakt Nederlandse dealers snel vindbaar

Nieuwe Pegasus-website maakt Nederlandse dealers snel vindbaar
Pegasus heeft een nieuwe website voor de Nederlandse markt.

ZEG blijft investeren om verdere groei in Nederland mogelijk te maken met Pegasus als exclusief fietsenmerk voor zijn dealers. Begin november lanceerde het Duitse fietsenmerk zijn nieuwe website. Die is specifiek voor de Nederlandse markt ontwikkeld. De site moet het succes van Pegasus-dealers versterken.

“Nederland is een focusmarkt. We blijven daarin investeren en intensiveren er onze werkzaamheden om verder te kunnen groeien. De nieuwe website voor Pegasus maakt integraal onderdeel van onze groeistrategie uit”, zegt Hugo Velthuis van ZEG Benelux.

“Ons verkoopkanaal is het dealernetwerk. Ter ondersteuning daarvan hebben we op de nieuwe website diverse zaken zodanig ingericht dat het werk van onze dealers gemakkelijker wordt en dat zij dankzij het online platform meer offline consumentenverkeer kunnen verwelkomen. We willen zo veel mogelijk klanten doorsluizen naar de winkels, onder andere door hen online een proefrit te laten boeken.”

Brand experience

“In de afgelopen drie jaar heeft de digitale techniek niet stilgestaan. En hebben we het merk met elkaar nog scherper weten te zetten. Dusdanig scherp dat we hebben gezegd: de communicatie op de op website sluit niet meer aan bij het merk dat we zijn. Inmiddels is wel duidelijk: Pegasus is gewoonweg meer fiets voor hetzelfde budget. Die propositie proberen we steeds breder te laden, ook via onze website."

De website is gericht op storytelling: consumenten inspireren”

"De nieuwe website is extreem gericht op storytelling. We inspireren consumenten rond om het merk en informeren hen over de modellen en specificaties. Niet eens op een heel erg hippe en flashy manier. Sterker nog, dat is niet eens zo’n goed idee als je kijkt naar het grootste deel van de zeer brede doelgroep. We zetten overal de deuren open om op een heel laagdrempelige, toegankelijke manier en langs een duidelijk storyline – met veel foto’s, video’s en animaties – het verhaal van Pegasus te vertellen. Het is een brand experience.”

Meer traffic

Voor de dealer is de website met de daaraan gekoppelde online marketing prettig en voordelig. Want meer consumenten zullen het merk (her)kennen en er gericht naar vragen bij een bezoek aan de winkel.

“De consument krijgt op de website perfecte informatievoorziening en een mooie presentatie van de modellen voorgeschoteld. Vervolgens zorgt een slimme funnel ervoor dat hij daadwerkelijk naar de dealer toegaat. Daar klopt hij na al het online voorwerk goed ingelezen aan. Hij vraagt: ‘Ik wil weleens een Pegasus zien’. De dealer hoeft minder moeite te doen. In principe zijn het keiharde leads die Pegasus op deze manier aandraagt.”


Traffic versterkende features zijn er genoeg. Het begint onder andere met een digitale keuzehulp die de consument op basis van korte vragen over het gewenste gebruik naar een aantal voorkeursmodellen leidt. De consument krijgt een online overzicht gepresenteerd waarin de verschillende modellen met elkaar worden vergeleken.

“Met korte klikken wordt er een link gelegd met het dealernetwerk. De consument krijgt de nodige online prikkels om bijvoorbeeld een proefrit bij een dealer te boeken. Er is ook volop ruimte voor de tweewielerwinkel zelf. In een soort miniwebsite binnen de gehele website wordt de winkel voorgesteld. Hier is te zien welk deel van het assortiment door de dealer is besteld. De consument weet dus vooraf welke Pegasus-fietsen waar te vinden zijn.”

Dit artikel is gesponsord door ZEG.

Schrijf in voor Fiets Innovatie Award 2025: 'Trots op innovatie in fietsbranche'

Schrijf in voor Fiets Innovatie Award 2025: 'Trots op innovatie in...

RAI Vereniging heeft de inschrijving voor de Fiets Awards 2025 geopend. Naast de awards voor beste fiets, e-bike, speed pedelec en cargobike zijn er dit jaar ook weer Fiets Innovatie Awards te winnen. Volgens een van de winnaars van vorig jaar, Schwalbe, is de Fiets Innovatie Award dé erkenning voor vernieuwers in de fietsbranche. Alphons Turk, Sales Manager bij het bedrijf, vertelt waarom deelname zo waardevol is: "Het zet innovaties in de spotlight en laat zien hoe trots we mogen zijn op onze branche."

Foto: Ziemi.

TNO: Ziemi fietslamp verhoogt zichtbaarheid met 52 procent

Fietsverlichting die speciaal ontworpen is om de benen van fietsers te verlichten, verbetert de zichtbaarheid en herkenbaarheid van fietsers in het donker aanzienlijk. Uit onderzoek van TNO, uitgevoerd in zowel stedelijke als landelijke omgevingen, blijkt dat het gebruik van Ziemi als aanvulling op bestaande verlichting de detectieafstand in stedelijke gebieden met meer dan 52% vergroot. Daarnaast verbetert de herkenningsafstand met 19% tot 24%.

Foto: Schwalbe.

Schwalbe G-ONE RX gravelband voor off-road

De Schwalbe G-ONE R-lijn krijgt er een derde lid bij: de G-ONE RX voor off-road tracks. Hij voegt zich bij de G-ONE R all-round gravelband en de G-ONE RS, een semi-slick gravelband.

Iwan Spekenbrink (links) en Tjeerd Jegen ondertekenen het contract. (Foto: Accell Group)

Accell gaat wielerploeg Team Picnic PostNL sponsoren met merken...

Accell Group heeft een vierjarig samenwerkingscontract heeft getekend met de Nederlandse wielerploeg Team Picnic PostNL. Het racefietsmerk Lapierre wordt de fietspartner voor de ploeg en de fietsonderdelen- en accessoire die de renners gaan gebruiken komen van XLC. De samenwerking gaat in op 1 januari 2025.