Voorheen moesten dealers die ondersteuning nodig hadden voor batterijen van derden die zijn gekoppeld aan het Shimano STEPS-systeem, contact opnemen met de fietsenfabrikant of de batterijproducent. Maar nu optimaliseert Shimano dit proces. Dealers in heel Europa kunnen specifieke Darfon- of Trend Power-batterijen laten servicen via het Shimano-netwerk.
Voordelen voor zowel dealers als fabrikanten
Jeroen van Vulpen, e-bike sport marketingmanager bij Shimano vertelt: “We zien met deze aanpak duidelijke voordelen voor zowel dealers als fietsmerken. Fietsmerken kunnen rekenen op het service-ondersteuningsnetwerk van Shimano. Wij zullen de service- en garantieaanvragen in behandeling nemen voor geselecteerde batterijen van derden op basis van onze gestructureerde en gevestigde kennis en ervaring en volgens al onze strikte beleidslijnen en normen om de last voor de fietsmerken te verminderen. Dealers kunnen hun servicecontacten verenigen, waardoor ze een snellere doorlooptijd krijgen en afhandelingsproblemen worden weggenomen.”
Deze artikelen vind je vast ook interessant:
- Verzekeraars: tweewielerbedrijf onderschat risico accubrand
- 10 accutips die ellende voorkomen
- Accu-opslag, gouden tips voor de keuze van een brandveiligheidskast
Check via servicesticker of modelnummer op de batterij
Alle compatibele batterijen van Darfon en Trend Power hebben een herkenbare identificatie, zodat dealers gemakkelijk zien welke batterijen kunnen worden onderhouden via deze nieuwe vereenvoudigde aanpak. De batterijen zijn nu voorzien van een speciale Shimano STEPS servicesticker. Deelnemende winkels kunnen ook het modelnummer van de batterij zien in Shimano’s E-Tube project om te controleren of dit wordt ondersteund.