Vélovak-oprichter Will Scheper aan de slag bij Timyo

Vélovak-oprichter Will Scheper aan de slag bij Timyo

Will Scheper, geestelijk vader van Vélovak, heeft het evenement voor de tweewielervakhandel volledig overgedragen aan Easyfairs. Hij is inmiddels aan de slag bij Timyo, waar hij zich volledig richt op het nieuwe e-bikemerk Muon.

In 2018 besloot de Jaarbeurs de Bike Motion Benelux naar het voorjaar te verschuiven. Will Scheper kwam vervolgens op het idee om in dat vrijgekomen gat van de beurskalender een vakbeurs te organiseren. De opzet was aanvankelijk heel kleinschalig met slechts 22 exposanten in de Evenementenhal Gorinchem. De eerste beurs werd een succes, waarna Easyfairs, eigenaar van Evenementenhal Gorinchem, Scheper vroeg een samenwerking aan te gaan. Door andere werkzaamheden en uitdagingen heeft Will Scheper inmiddels besloten de beurs over te dragen aan Easyfairs. In de afgelopen maanden is de overdracht volledig afgerond en Scheper is formeel weg bij Vélovak.


Deze artikelen vind je vast ook interessant:


Manager bij nieuwe e-bikemerk Muon

Sinds 1 november is Scheper verantwoordelijk als sales en brand manager van het sportieve high-end e-bikemerk Muon van Timyo. Ex-wielrenner Stef Clement wordt als ambassadeur het boegbeeld van het merk. “Samen met Jan de Jong hebben we het hele concept van Muon nog een keer doorgenomen en de eerste samples zijn recentelijk op de foto gezet”, vertelt Scheper. “In principe hadden we Muon al willen lanceren, maar dat was door corona een beetje lastig. We hebben het uitgesteld tot begin dit jaar, zodra het weer mogelijk is.”

Nieuw: brand only fietsfestival in de Randstad

Naast zijn werkzaamheden voor Timyo blijft Scheper ook nog actief met zijn handelsonderneming DW Agency. “Ik ga alleen door met Bliz en Fidlock, met de andere merken die ik deed (Granite, Powunity en Basso) ben ik gestopt”, geeft Scheper aan. Wel gaat hij weer iets compleet nieuws opzetten: een brand only fietsfestival in de Randstad, met aandacht voor alle facetten van fietsen en waar ook fietsen getest kunnen worden. “De vergunning heb ik rond en de eerste editie staat gepland voor mei 2022. Wordt vervolgd, dus.”

Ook in 2025 gaan de loonkosten in de tweewielerbranche weer fors stijgen. Dit is een gevolg van indexering van de loonkosten en vanwege het feit dat meer personeel aangenomen wordt bij veel ondernemingen, en dan vooral in de werkplaats.

H&L Benchmark derde kwartaal 2024: lichte omzetdaling

In het derde kwartaal van 2024 daalde de gemiddelde omzet van de H&L Benchmarkgroep met 1,2% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Tegelijkertijd namen de kosten in dit kwartaal toe met gemiddeld 2,4%. Mede hierdoor nam het resultaat in het derde kwartaal 2024 met 1,0 procentpunt af ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit de H&L Benchmark.

Mensen die leasen geven als belangrijkste redenen vooral het feit dat ze geen hoge aanschafkosten hoeven te betalen en het feit dat de kosten van onderhoud en reparatie in de leaseprijs zitten.

Fietsen in top 5 van meest geleaste producten

Voor de nieuwste Nationale Keuzestress Monitor van MSI Consultants is het sentiment rondom bezit versus gebruik van producten onderzocht. Van alle mensen die nu een of meer producten least zegt bijna een kwart dat hij of zij een fiets of e-bike least, zo blijkt uit het onderzoek. Daarmee staat de fiets na de private lease-auto op een gedeelde tweede plaats. Met name jongeren tussen 18 en 35 jaar staan open voor lease.

(Foto: Roel Dijkstra Fotografie)

Kansen op doorstart Huyser; acht geïnteresseerden melden zich

Na het faillissement van e-bikefabrikant Huyser is de hoop nu gevestigd op een doorstart. Volgens curator Amos Kroll hebben zich tot dusver acht partijen met interesse gemeld. In afwachting van duidelijkheid over een eventuele doorstart ligt het werk bij Huyser stil.

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Het Centrum voor Criminaliteit en Veiligheidspreventie (CCV) houdt zich vanaf januari niet langer bezig met fietsdiefstal. De organisatie, die volledig wordt gefinancierd door de overheid, maakt die keuze vanwege Haagse bezuinigingen. Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal (SAFE) is teleurgesteld en wil juist extra aandacht voor het dossier.