Kruitbosch hield vorig jaar het event 'Thuis bij Kruitbosch'. Met The Next Gear kiest Kruitbosch voor een online alternatief van het vertrouwde Bike Event. Tijdens The Next Gear – Kruitbosch Parts & Retail kwamen elementen terug van het fysieke event. Ook ontvingen de deelnemers – traditiegetrouw – een krentenbrood.
Nieuw in het assortiment: Vredestein
Vredestein is een Nederlands bedrijf dat al meer dan 100 jaar banden maakt. En dat zie je terug de ontwikkelingen die het bedrijf doorvoert in hun bandentechniek; bijvoorbeeld bij de Fortezza Senso Superiore voor de racefiets en de Perfect E-Power voor de e-bike. Vredestein kijkt naar de toekomst. De grondstof rubber wordt schaarser. Vredestein is bezig met alternatieve grondstoffen voor de productie van banden. Kruitbosch voert een mooi basisprogramma van Vredestein voor zowel tourbanden, racebanden als MTB-banden inclusief de bijbehorende binnenbanden.
Gates beltdrive
De laatste jaren zijn steeds meer fietsen voorzien van beltdrives. Naast de stijlvolle uitstraling heeft de beltdrive ook als voordeel dat het zeer onderhoudsvriendelijk is en langer mee gaat dan een gewone ketting. Vanaf heden neemt Kruitbosch de beltdrives van Gates daarom op in het assortiment.
Kruitbosch voert een lijn met tandwielen en belts voor zowel CDN als CDX. Daarnaast is het benodigde gereedschap om de beltdrive te monteren ook leverbaar. Alle producten van Gates zijn naar verwachting begin november leverbaar.
Leveranciers betrokken tijdens het online event
De presentaties van nieuwe producten en collecties werd opgedeeld in drie verschillend thema’s: Exclusieve Merken, Fashion en Parts. Tijdens deze blokken namen de category managers van Kruitbosch de dealers mee in de laatste ontwikkelingen in de markt. Een aantal leveranciers kreeg door middel van een korte presentatie tijdens de show de mogelijkheid om te laten zien hoe de leverancier inspeelt op de laatste ontwikkelingen. Daarnaast werden de nieuwste producten en collecties voor 2021 gepresenteerd.
Online bestelsysteem
De Kruitbosch Portal is het online bestelsysteem van Kruitbosch. Robert Kruitbosch, data analist bij Kruitbosch, vertelt tijdens het event over de ontwikkelingen van de Kruitbosch Portal:
“Bij het ontwikkelen van de Kruitbosch Portal proberen we ons te verplaatsen in onze klanten. Dit doen we door goed te luisteren naar de wensen van de klanten door middel van polls en feedback die we ontvangen via de klantenservice en buitendienst. In grote lijnen werken wij aan twee punten: selfservice en bestelgemak. Dit zorgt ervoor dat een dealer steeds gemakkelijker de producten en informatie kan vinden op de portal. Dit scheelt tijd voor de dealer. De afgelopen periode zijn er twee grote verbeteringen doorgevoerd: het zoekalgoritme is verbeterd en de gehele menustructuur is aangepast.”
Werkplaatsinrichting en accukasten
De werkplaats is een belangrijk onderdeel van de fietsenwinkel. Kruitbosch ziet dat de werkplaats een steeds prominentere plek krijgt. Kruitbosch levert verschillende lijnen werkplaatsinrichtingen. Op deze manier biedt Kruitbosch iedere dealer een oplossing op maat. Soms is een optimalisatie van de lade-inrichting al een enorme stap voorwaarts om netter en efficiënter te gaan werken.
Daarnaast ziet Kruitbosch door de opkomst van de elektrische fiets ook het aantal accu’s in de werkplaats stijgen. Hierdoor wordt de behoefte om op een brandveilige manier te werken groter. Dit komt mede door het feit dat veel fietsenzaken in de buurt van woningen staan. Kruitbosch biedt, in samenwerking met partner Asecos, accukasten om op een veilige manier accu’s op te slaan en op te laden.
(Het artikel gaat verder na de foto.)
Winkelinrichting
Eelco Bergsma, specialist Retailconcept bij Kruitbosch, vertelt tijdens The Next Gear over het belang van een goede winkelrichting:
“De adviesverkoopprijzen van fietsen en accessoires stijgt en daardoor wordt de verwachting van de consument ook steeds hoger. Een mooie winkel en een aansluitend assortiment wordt daardoor steeds belangrijker. Ook de stijgende populariteit van online aanbieders zorgt ervoor dat het belang van een aansluitend assortiment groter wordt. Kruitbosch helpt dealers om zich te onderscheiden ten opzichte van de online aanbieders.”
Gemist? The Next Gear – Kruitbosch Parts & Retail
Heeft u de uitzending van The Next Gear – Kruitbosch Parts & Retail op 6 oktober gemist? Geen probleem! Op maandagochtend 12 oktober 10.00 uur zendt Kruitbosch een herhaling uit. Tijdens deze uitzending kunt u ook chatten met de experts van Kruitbosch, is er een quiz en kunt u via verschillende polls aangeven of u meer informatie wilt ontvangen over de nieuwe producten.
Samen met VormMartini uit Groningen heeft Kruitbosch een concept ontwikkeld dat geschikt is voor de inrichting van de winkel. Dit concept is nieuw, innovatief en passend bij het assortiment dat in fietsenwinkels te vinden is. Denk hierbij aan tassenkasten, bandenrekken, maar ook kassameubels waar de consument zijn fiets in kan stallen als hij of zij aan het afrekenen is of zijn fiets komt brengen. Dit alles is verwerkt in een modulair en flexibel concept.
Omdat het lastig voor te stellen is hoe de winkel er uit komt te zien, biedt Kruitbosch de mogelijkheid om dit visueel maken door middel van 2D- en 3D-tekeningen.
Daarnaast biedt Kruitbosch de mogelijkheid om doormiddel van VR door de nieuwe winkel te lopen. Zo krijgt de klant een goede impressie van de nieuwe inrichting van de winkel.
Dit artikel is gesponsord door Kruitbosch.