Ebike Das Original verplaatst 'Vélovak' naar Uden

Ebike Das Original verplaatst 'Vélovak' naar Uden

Binnen enkele jaren werd Ebike Das Original een vaste waarde in het segment van kwalitatieve e-bikes. Met sterke troeven als 30 jaar framegarantie en 4 jaar accugarantie. Onlangs werden zij alweer Beste Koop, in de AD-test. Het succes trekt veel nieuwe dealers aan, en dus veel afspraken op de (inmiddels afgeblazen) Vélovak. Daarom zijn deze afspraken verplaatst naar Uden van 4 tot en met 6 oktober!

Ebike Das Original is Duitslands eerste producent van premium e-bikes. E-bikes die vanaf de eerste gedachte als E-bikes zijn ontwikkeld, qua techniek en design. Met uitzonderlijk goede rijeigenschappen, Bosch aandrijving en accu, hoogwaardige componenten en een heel gunstige prijskwaliteit-verhouding.

Testen

In testen van het Algemeen Dagblad 2020, De Telegraaf/Fietsersbond, de ANWB en het Duitse Electrorad kwam Ebike Das Original als overtuigende winnaar naar voren. De e-bikes scoorden doorgaans ‘uitstekend’ op alle criteria, met een extra hoge waardering voor de rijstabiliteit. Het bleek ‘de e-bike waar je niet meer vanaf wilt stappen’. Dit is vooral te danken aan het ultrastijve Hydroform-Aluminium frame, dat is getest op 140 kg laadvermogen. Maar ook de betrouwbare Bosch-aandrijving en de kwaliteitscomponenten maken het verschil.

Dealer voor dealers

“In het laatste halfjaar zijn onze verkopen bijna verdrievoudigd”, vertelt Rob Laarman van Ebike Das Original. “Dat heeft te maken met de Duitse kwaliteit en afwerking, plus de hoge tevredenheid bij consumenten. Maar het is ook de manier waarop wij met onze dealers omgaan. Wij leveren als dealer aan dealers en weten wat er bij hen speelt. We overleggen regelmatig en spreken dezelfde taal. Fair ondernemerschap staat altijd voorop: prima dealermarges en een exclusief dealernetwerk met regiobescherming.”

Nog ruimte voor 30 dealers

“Inmiddels tellen we al 175 actieve en loyale dealers in de Benelux. De snelle groei van de markt en de verkoop van onze E-bikes maakt een net van 205 dealers mogelijk per eind 2021. We hebben nu dus nog zo’n 30 dealerschappen te vergeven, in bepaalde regio’s. Dealers met interesse kunnen zich direct bij ons melden”, aldus Rob Laarman.

Noviteiten 2021: op afspraak in Uden van 4-6 oktober

Ebike das Original voert inmiddels een breed assortiment. Laarman: "We hebben E-bikes voor alle soorten fietsers. Voor 2021 is er in Uden (Udenseweg 2) veel nieuws te ontdekken. Over nieuwe modellen, motoren en slimme detailverbeteringen. Van Bosch bijvoorbeeld, die we ook meteen kunnen leveren.”

Te zien is de nieuwe C010 met Bosch Active motor en 400 Wh accu, Bosch Purion display en Shimano MT 200 schijfremmen. Het frame van dit model is nu ook leverbaar in matzwart. Consumentenprijs vanaf 2.499 euro.

Ook is er de nieuwe C007, met Bosch Intube 400 Wh en 500 Wh, Shimano Nexus 8 naafversnelling en gesloten kettingkast. Consumentenprijs vanaf 2.999 euro.

De nieuwe C004 N5 is ook bijzonder, met een tot 40% stabieler frame, de zeer stille en zuinige Bosch Performance motor met 63 Nm, Bosch Intube accu van 500 Wh of 625Wh en met gesloten kettingkast. Dit model is ook leverbaar met Gates CDX riemaandrijving. Consumentenprijs vanaf 3.499 euro.

Last but not least staat in Uden de nieuwe Trekking Advance, met de nieuwe Bosch Performance CX motor met 90 Nm en Gates CDX riemaandrijving N5. Consumentenprijs vanaf 3.799 euro.

"Kom langs en ervaar het allemaal zelf. Bent u nog geen dealer en heeft u interesse? Bezoek ons dan in Uden. In verband met Corona kan bezoek alléén op afspraak, via verkoop@ebikedasoriginal.nl of 0413 767 066."

Dit artikel is gesponsord door Ebike das Original.

Het XS-systeem is ontworpen om het integratieproces van e-bikes te vereenvoudigen.  Foto: Mahle SmartBike Systems.

Mahle brengt nieuw XS e-bike integratiesysteem uit

Mahle SmartBike Systems heeft XS onthuld, het nieuwste integratiesysteem voor e-bikes dat is gericht op het bieden van 'ongekende vrijheid' in fietsendesign. Het XS-systeem is ontwikkeld om het integratieproces voor fietsfabrikanten te vereenvoudigen en bevat kleinere componenten.

Momenteel onderzoekt het Comité Européen de Normalisation Electrotechnique (CENELEC) in Brussel of er voldoende draagvlak is om de VDMA 24994 in de hele Europese Unie als standaard te nemen. (Foto Battery Guard)

Wordt Duitse norm voor accukasten straks de Europese standaard?

Welke accukast beschermt voldoende als een e-bikebatterij in brand vliegt? Veel ondernemers twijfelen over de keuze die ze maken. De VDMA 24994 norm moet helpen het kaf van het koren te scheiden. Mogelijk wordt deze nieuwe, Duitse testnorm op korte termijn op Europees niveau de standaard. Volgens Bart van de Broek van Nationale Nederlanden is binnenkort duidelijk of de norm in heel Europa van toepassing wordt.

Het keurmerk komt uit de koker van fatbikeproducenten. Omdat fatbikes niet als aparte e-bikecategorie kunnen worden gezien, is er nu een keurmerk voor veilige en betrouwbare e-bikes in de maak. (Foto: Tweewieler)

Wordt e-bikekeurmerk dé oplossing in strijd tegen overlast fatbikes?

De minister van Infrastructuur en Waterstaat buigt zich over een minimumleeftijd van veertien jaar en een helmplicht voor fatbikes na een eerder aangenomen Kamermotie, maar de industrie lijkt zich daar niet zomaar bij neer te leggen. RAI Vereniging kondigde donderdag een keurmerk voor veilige en betrouwbare elektrische fietsen aan.

Stoer UrbanX. Foto: Stoer.

Fatbike model UrbanX van Stoer met hoge zit

Het thema fiets blijft ontwerpers en ontwikkelaars altijd inspireren. Ontwerper Peter van der Veer kijkt met u mee en geeft zijn visie op nieuwe ontwikkelingen en interessante zaken uit het verleden. Deze keer laat hij zijn licht schijnen op een model fatbike van Stoer.