Joris Smink: 'Een tandje erbij'

Joris Smink: 'Een tandje erbij'
Joris Smink - ANWB gelooft in de kracht en de kennis van de tweewielvakhandel.

Het coronavirus mag dan nog niet verslagen zijn, iedereen in de tweewielerbranche kijkt met een frisse blik vooruit. En treedt vol vertrouwen de toekomst tegemoet. Bij ons is het iet anders. Een blog van Joris Smink, salesmanager Tweewiel ANWB.

Afgelopen maand voegden we Urban Arrow toe aan onze ANWB Fiets Leasepropositie. Waar we voorheen alleen de merken Gazelle en Union als keuze boden, hebben consumenten nu dus ook de mogelijkheid om een elektrische bakfiets te leasen. De populaire e-bakfietsen zijn voor veel mensen financieel niet haalbaar, maar door ze te leasen ineens wel.

Als dealer ontvang je een vergoeding voor het rijklaar maken en uitleveren, terwijl verkoopinspanningen niet nodig zijn. Daarbij kun je accessoires verkopen, want het enige wat we ‘meeleasen’ is de regenkap. Tijdens de driejarige leaseovereenkomst is de vakhandel de plek voor onderhoud, uiteraard tegen een mooie vergoeding.

E-bikevergelijker

Een ander mooi initiatief is de uitbreiding van ANWB E-bikevergelijker: vanaf nu zijn de voorraden van onze dealers (die met Cyclesoftware werken) gekoppeld aan deze online vergelijker. Consumenten die een e-bike willen testen of kopen, kunnen in één oogopslag zien bij welke dealers in de buurt deze staat. Op deze manier zorgen we voor complete service en klantvriendelijkheid én krijgen onze dealers een extra etalage op de website die jaarlijks een miljoen (!) bezoekers trekt.

Als de pilot met Cyclesoftware een succes is, schalen we op naar alle kassasystemen en eigen voorraadsystemen van grote retailers.

Tweewielerwinkel van het Jaar-verkiezing

Je ziet het, we schakelen een tandje bij nu we de coronateugels iets mogen laten vieren. De versoepeling brengt ons ook in de gelegenheid om elkaar weer face-to-face te zien, bijvoorbeeld op Vélovak, volgende maand in Gorinchem. Daar zijn we uiteraard van de partij, onder andere als hoofdsponsor van de Tweewielerwinkel van het Jaar-verkiezing. Wie wordt de opvolger van Jansen2wielers in Barneveld?

Dit artikel is gesponsord door ANWB.

Ook in 2025 gaan de loonkosten in de tweewielerbranche weer fors stijgen. Dit is een gevolg van indexering van de loonkosten en vanwege het feit dat meer personeel aangenomen wordt bij veel ondernemingen, en dan vooral in de werkplaats.

H&L Benchmark derde kwartaal 2024: lichte omzetdaling

In het derde kwartaal van 2024 daalde de gemiddelde omzet van de H&L Benchmarkgroep met 1,2% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Tegelijkertijd namen de kosten in dit kwartaal toe met gemiddeld 2,4%. Mede hierdoor nam het resultaat in het derde kwartaal 2024 met 1,0 procentpunt af ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit de H&L Benchmark.

Mensen die leasen geven als belangrijkste redenen vooral het feit dat ze geen hoge aanschafkosten hoeven te betalen en het feit dat de kosten van onderhoud en reparatie in de leaseprijs zitten.

Fietsen in top 5 van meest geleaste producten

Voor de nieuwste Nationale Keuzestress Monitor van MSI Consultants is het sentiment rondom bezit versus gebruik van producten onderzocht. Van alle mensen die nu een of meer producten least zegt bijna een kwart dat hij of zij een fiets of e-bike least, zo blijkt uit het onderzoek. Daarmee staat de fiets na de private lease-auto op een gedeelde tweede plaats. Met name jongeren tussen 18 en 35 jaar staan open voor lease.

(Foto: Roel Dijkstra Fotografie)

Kansen op doorstart Huyser; acht geïnteresseerden melden zich

Na het faillissement van e-bikefabrikant Huyser is de hoop nu gevestigd op een doorstart. Volgens curator Amos Kroll hebben zich tot dusver acht partijen met interesse gemeld. In afwachting van duidelijkheid over een eventuele doorstart ligt het werk bij Huyser stil.

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Haagse bezuinigingen: 'Overheid trekt handen van aanpak fietsdiefstal'

Het Centrum voor Criminaliteit en Veiligheidspreventie (CCV) houdt zich vanaf januari niet langer bezig met fietsdiefstal. De organisatie, die volledig wordt gefinancierd door de overheid, maakt die keuze vanwege Haagse bezuinigingen. Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal (SAFE) is teleurgesteld en wil juist extra aandacht voor het dossier.