Dat 2020 een bijzonder jaar is, weet ook Juncker Bike Parts. Na de eerste coronaschrik veerde de markt voor fietsonderdelen gelukkig weer op en wist het bedrijf voor zijn klanten mooie resultaten te boeken. Ondanks alle onzekerheden die deze periode met zich meebracht, besloot Juncker toch om het partnerschap met de verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar - die vaktitel Tweewieler die elk jaar organiseert - door te zetten.
Anton Nijhuis legt uit dat dit partnerschap precies datgene vertegenwoordigt waar zijn bedrijf voor staat. “Wij willen als onderneming onze dealers in de Benelux zo goed mogelijk ondersteunen. De partnerships die wij met hen hebben zijn de pijler waarop ons succes drijft. Of het nou grote winkels zijn, kleine winkels, reparatiezaken of sportzaken. We zijn altijd op zoek naar manieren om samen beter te worden. Dat past mooi in de visie waar de verkiezing ook voor staat.”
Het artikel gaat verder na het kader.
Tweewielerbedrijven inspireren elkaar met de verkiezing
Anton Nijhuis volgt de verkiezing al enige jaren op de voet en benadrukt het belang ervan. “Het evenement is bij uitstek een middel waarmee je elkaar als tweewielerzaak kunt inspireren. Ondernemers hebben veel goede plannen, er zijn duizenden retailers met ieder hun eigen specialiteit en kennis. Als die kennis gedeeld wordt, is er veel mogelijk in de sector.”
Nijhuis noemt als voorbeeld de professionalisering van werkplaatsen. “Veel zaken hebben hun werkplaats al goed op orde, maar het kan over de breedte nog wat beter. Als je investeert in je werkplaats kweek je ontzettend veel goodwill bij je klanten. Steeds meer retailers zien dat en investeren in personeel en apparatuur. Als je binnen een paar minuten een e-bike kunt uitlezen of kunt vaststellen waar een storing precies zit, past dat goed bij jouw professionele uitstraling. Investeren in gereedschap loont dus, maar dat geldt minstens zo voor goed personeel. We komen veel in winkels en kunnen dealers zo gericht en op maat van dienst zijn.”
Het artikel gaat verder na de foto.
Verkiezing is uithangbord voor klanten
Ondernemers kunnen zich bij de verkiezing aan elkaar optrekken, ziet Nijhuis. “Het is bovendien een mooi uithangbord voor klanten als jij kunt laten zien dat een professionele, onafhankelijke jury jouw zaak een voorbeeld vindt voor andere collega’s. Dat genereert traffic in jouw verzorgingsgebied.”
Juncker zelf wil bij de verkiezing zijn brede en dynamische productenassortiment voor het voetlicht brengen. “We zijn een bekende partij in de markt, maar ons assortiment verandert snel en dat willen we de dealers bij de verkiezing ook laten zien. Het afgelopen jaar hebben we bijvoorbeeld veel geïnvesteerd in trainingen via de Juniversity. Door snel en goed kennis over te dragen proberen we zo meer handel te genereren voor onze dealers. Het is dus voordelig om deel te nemen aan een training.”