De wegenwacht bleef operationeel, met name om mensen met vitale beroepen mobiel te houden. Onze helikopters verplaatsten zieken, we lanceerden de Reiswijzer en de ANWB Alarmcentrale ondersteunde het Rode Kruis en hielp duizenden Nederlanders bij de repatriëring.
Minister Blok (Buitenlandse Zaken) bezocht de ANWB Alarmcentrale voor een bedankje voor de hulp aan gestrande Nederlanders. Koning Willem-Alexander belde met directeur Frits van Bruggen om zijn dank uit te spreken voor alles wat de ANWB voor Nederland doet. Het is fijn om deel uit te maken van een organisatie die er in tijd van nood toe doet.
Volop beweging
Op fietsgebied was er volop beweging. Samen met Tweewieler verstrekten we posters aan fietsspecialisten, met als doel klanten te informeren over coronamaatregelen in de winkel. Onze verzekeringstak paste het sleutelbeleid aan: waar het normaal verplicht is om bij fietsdiefstal twee sleutels op te sturen, lieten we dat nu los om consumenten van de straat te houden. Slechts af en toe deden we een steekproef waarbij we slachtoffers van diefstal vroegen een foto in te sturen van de sleutels met een recente krant daarachter.
Ook gingen we met het Ministerie van Infrastructuur om tafel om te spreken over het ‘nieuwe normaal’ in het (fiets)verkeer.
Als warme broodjes
Na de eerste schrik en de noodzakelijke aanpassingen in de winkels vangen we nu vooral positieve signalen op. Consumenten hebben volop vraag naar fietsen en aanverwante producten en diensten als alternatief voor het openbaar vervoer. We merken dat zelf ook; de interesse voor onze ANWB Fietslease-propositie is pijlsnel de lucht in geschoten. Ondernemers zijn creatief en vinden manieren om het klantcontact nog korter en tegelijkertijd prettig te laten verlopen. Als ANWB blijven we meedenken om de vakhandel hier zo goed mogelijk bij te helpen.
Samen houden we de positieve schwung erin en kijken we vooruit. Onder meer naar de Tweewielerwinkel van het Jaar-verkiezing waarvan we wederom hoofdsponsor zijn.
Dit artikel is gesponsord door ANWB.