E-bike-liefde vanaf de eerste proefrit

E-bike-liefde vanaf de eerste proefrit

'Liefde op het eerste gezicht' geldt ook voor elektrische fietsen, maar dan vanaf de eerste proefrit. Een klant weet pas echt of een e-bike de mobiliteitswens kan vervullen zodra hij of zij 'm heeft uitgeprobeerd. Hierna willen ze wellicht nooit meer wat anders. Een persoonlijk verslag van Marie, marketeer bij e-bike-merk QWIC.

De overtuigende kracht van een proefrit

Evabloem_QWIC_Showroom-001-Schoondak"Voordat ik bij het e-bike-merk QWIC werkte, had ik eigenlijk nooit eerder over een e-bike als mobiliteitsoplossing nagedacht. Als young professional veronderstelde ik waarschijnlijk foutief dat een elektrische fiets tot een oudere leeftijdsgroep behoort. Maar zodra ik me bij het team voegde en voor het eerst een proefrit op een e-bike maakte, was ik onder de indruk en wenste ik dat mijn eigen traditionele fiets dat ook kon."

"Nu fiets ik voor woon-werkverkeer al zo’n twee jaar op mijn vertrouwde e-bike en geniet ik tijdens elk e-bike testevent, waar wij als fietsmerk representatief zijn en van de verrassende consumentenreacties wanneer zij hun eerste proefrit maken. Dat oprechte enthousiasme bewijst dat een proefrit het verschil maakt. Het lijkt iedere keer op een mobiliteitsontdekking waar men al zolang naar op zoek is."

Showroom en testcenter voor een volledig proefritaanbod

Evabloem_QWIC_Showroom"Bij die overtuigende reactie van consumenten willen wij als QWIC team nog meer betrokken zijn. We willen leren van deze reacties en begrijpen waar men binnen individuele mobiliteit behoefte aan heeft. Naast een persoonlijker contact met onze eindgebruikers, willen we ook de vele verkooppunten die ons merk aanbieden, ondersteunen bij het mogelijk maken van proefritten op ieder fietsmodel. Daarom opende ons team in april 2020 een e-bike-showroom en testcenter waar men naar hartenlust de volledige collectie kan bekijken en proefritten naar wens kan maken. Zelf ben ik hier vaak aanwezig, want steeds opnieuw doet het mij herinneren aan hoe overtuigend ik mijn eerste proefrit vond."

"En zodra die ene e-bike-liefde vanaf de eerste proefrit gevonden is, verwijzen wij bezoekers door naar een verkooppunt dichtbij huis. Vervolgens kan de fiets-romance hier worden voortgezet."

Dit artikel is gesponsord door QWIC

Ananda lanceert direct-to-dealer Europees Callcenter

Ananda lanceert direct-to-dealer Europees Callcenter

Ananda is een Chinese fabrikant van elektrische aandrijfsystemen. Het bedrijf startte in september met de massaproductie van een nieuwe M5000 middenmotor. In november heeft Ananda een callcenter geopend op het hoofdkantoor in Arnhem.

Tomi Viiala (rechts).

Ahooga verder met voormalig Stromer-ceo Tomi Viiala

Vouwfietsenproducent Ahooga heeft Tomi Viiala benoemd als adviseur van de raad van bestuur. Hij gaat Ahooga ondersteunen bij de uitbreiding van het dealernetwerk en het stimuleren van strategische groei in Europa.

Van Dam: 'De garantiekaart is de oplossing die als beste uit de bus kwam; het haalt de rompslomp weg uit de winkel, en maakt de verkoop net zo eenvoudig als dat van een paar fietstassen.'

Vomax: 'Verlengde garantie net zo makkelijk verkopen als een fietstas'

Veel rijwielhandelaren vinden verlengde garantie voor e-bikes een interessant product om bij een nieuwe e-bike te verkopen. Consumenten willen namelijk voorkomen dat ze na twee jaar al geconfronteerd worden met hoge reparatiekosten. De rijwielhandel profiteert zelf van verlengde garantie omdat de klant nog jaren verplicht moet terugkeren voor regulier onderhoud. Ondanks deze voordelen worden verlengde garanties nog relatief weinig aangeboden. Winkeliers vinden de verkoop ervan vaak lastig of tijdrovend. De nieuwe 'Garantiekaart' geïntroduceerd door Vomax, moet daar verandering in brengen.

Samen met Jorrit Heidbuchel is Tomas Keppens (rechts) de oprichter van Ellio. (Foto's: Ellio)

Ellio brengt innovatieve speed pedelecs naar Nederlandse markt

Ellio is een opvallende nieuwkomer in de e-bikemarkt. Het Belgische bedrijf werd in 2017 opgericht door Tomas Keppens en Jorrit Heidbuchel. Beiden hebben een achtergrond in de auto-industrie. Hun doel was om een innovatieve elektrische fiets te ontwikkelen voor dagelijks gebruik. In 2020 lanceerde Ellio zijn eerste model speed pedelec: de Ellio Original. Sindsdien heeft het merk in België snel aan populariteit gewonnen en inmiddels richten ze zich ook op de Nederlandse markt.