Alles over Muon

"De e-bike is een van de trendsettende producten van dit moment. Mijn observatie is dat we als industrie onszelf een beetje vertragen”, zegt Steve Zhu.
Timyo Group wil trendsetter worden en zet in op slimmere e-bikes

Van 50.000 geproduceerde e-bikes per jaar naar meer dan 200.000 in 2026. De internationale Timyo Group, gevestigd in Roosendaal, heeft zichzelf grote doelen gesteld. Volgens CEO Steve Zhu zal de sleutel tot succes een nog sterkere focus op R&D en slimme e-bike-oplossingen zijn.

Timyo is de bescheidenheid voorbij
Timyo is de bescheidenheid voorbij

Het Chinese Timyo - van de merken Keola, Van Dijck en Muon - heeft haar productie opgeschroefd van 50.000 e-bikes naar 100.000 stuks. Daarvoor werd in Litouwen een nieuwe assemblagefabriek gebouwd. Maar het bedrijf wil méér in de snelgroeiende markt: experience centers, dealers door heel Europa en vooral een heel herkenbaar gezicht in de markt. Will Scheper: "We hoeven niet meer zo bescheiden te zijn."

Richting de consument communiceert de snel groeiende onderneming met haar merken Muon, Keola en VanDijck. “De segmentatie staat nu nog strakker.”
Timyo presenteert vernieuwd assortiment Muon, Keola en VanDijck op...

Timyo - moederbedrijf van de merken Muon, Keola en VanDijck - geldt als een van de meest ambitieuze fietsfabrikanten. Tijdens Velovak stelt het bedrijf zichzelf en zijn nieuwste producten voor aan met name potentiële dealers.

Timyo present op Eurobike met nieuwe modellen en eigen Connect App
Timyo present op Eurobike met nieuwe modellen en eigen Connect App

Timyo staat voor het eerst op Eurobike. Het bedrijf presenteert er de nieuwste modellen en ook de jongste innovatie: een eigen app.

Johan Rietsema (links) en Jan de Jong gaan tijdens Tweewieler Café in gesprek over het bouwen van een merk.
Tweewieler Café: van je fietsenwinkel een merk maken

Je winkel wint overduidelijk aan kracht, wanneer je deze als een merk positioneert. Maar hoe je dat doet? Tijdens het eerste Tweewieler Café gingen Jan de Jong van Muon en Johan Rietsema van Binnenbrand Brand Environment Architects hier uitgebreid op in. Kijk het interview nu terug.

Snelgroeiend Muon gaat voor energieke samenwerking
Snelgroeiend Muon gaat voor energieke samenwerking

Muon verwerft zich stap voor stap een sterke positie in de Nederlandse fietsmarkt. Sinds Eurobike kijkt het sportief getinte e-bikemerk ook nadrukkelijker over de grenzen heen. De vakhandel heeft een rotsvaste positie in de strategie van Muon.

Muon maakt zich op voor een drukke Eurobike
Muon maakt zich op voor een drukke Eurobike

Muon gaat zich volgende week voor het eerst presenteren op de internationale fietsbeurs Eurobike in Friedrichshafen. "De Eurobike is de meest brede en informerende beurs ter wereld voor retailers. Een must voor diegenen die bij willen blijven op alles wat wordt ontwikkeld en aangeboden binnen de tweewielerindustrie", aldus Jan de Jong, projectmanager Muon e-bikes.

Timyo telt af naar online Muon-lancering
Timyo telt af naar online Muon-lancering

Aanstaande donderdag 25 februari om 10.00 uur lanceert Timyo haar sportieve e-bike merk Muon. Dit gebeurt via een livestream, vanuit de IoT Academy in Rotterdam.

Vélovak-oprichter Will Scheper aan de slag bij Timyo
Vélovak-oprichter Will Scheper aan de slag bij Timyo

Will Scheper, geestelijk vader van Vélovak, heeft het evenement voor de tweewielervakhandel volledig overgedragen aan Easyfairs. Hij is inmiddels aan de slag bij Timyo, waar hij zich volledig richt op het nieuwe e-bikemerk Muon.

"Na alle beperkingen van de toeleveringsketen dit jaar, hebben we besloten het heft in eigen hand te nemen", zegt Steve Zhu, CEO van Nantong Dingyu Vehicle Industry CO. LTD. Foto Timyo
Timyo gaat zelf frames bouwen

Steve Zhu - eigenaar van Timyo en daarmee de merken Keola, Van Dijck en het nieuwe Muon - heeft in China een nieuwe framefabriek opgezet. Daarmee wil hij de toeleveringsketen van het bedrijf gemakkelijker maken en minder afhankelijk zijn van externe leveranciers.