Naamswijziging Van Raam: van Reha Bikes naar Mobility

Naamswijziging Van Raam: van Reha Bikes naar Mobility
Foto: Van Raam Mobility

Van Raam heeft een naamswijziging ondergaan: Van Raam Reha Bikes gaat voortaan verder onder de naam Van Raam Mobility. Van oudsher heeft Van Raam zich gericht op de revalidatiesector, maar met de nieuwe naam wil het bedrijf benadrukken dat hun producten voor een veel bredere doelgroep geschikt zijn. Het bedrijf ziet een groei van een nieuwe doelgroep: senioren voor wie een tweewieler geen veilige optie meer is maar toch willen blijven fietsen en er zelfstandig op uit willen.

"We blijven ons inzetten voor mensen met een beperking, maar onze fietsen zijn er voor iedereen die mobiliteit, zelfstandigheid en vrijheid wil ervaren," zegt Jan-Willem Boezel, CEO van Van Raam. "Met de nieuwe naam, Van Raam Mobility, laten we zien dat we klaar zijn voor de toekomst en ons richten op mobiliteit in de breedste zin van het woord, zonder ons te beperken tot één specifieke sector."
Deze naamsverandering onderstreept de ambitie van het bedrijf om mobiliteit toegankelijk te maken voor een breder, internationaal publiek, terwijl het bedrijf zich blijft inzetten voor innovatieve oplossingen op het gebied van inclusieve fietsmobiliteit.

Internationale ambitie en inclusiviteit

De nieuwe naam weerspiegelt niet alleen de bredere visie, maar ook de internationale ambitie van Van Raam. Met klanten in meer dan twintig landen en een groeiende vraag naar aangepaste fietsen wereldwijd, is de stap naar een naam met een internationaal karakter volgens het bedrijf logisch.

De slogan 'Let’s all cycle' vat volgens Boezel precies samen waar Van Raam voor staat. "We willen dat iedereen de mogelijkheid heeft om te fietsen, ongeacht leeftijd of fysieke beperking. Inclusieve fietsmobiliteit noemen we dat. Fietsen staat voor vrijheid, onafhankelijkheid en duurzaamheid, en dat willen we wereldwijd uitdragen," aldus Boezel.

Innovatie en mobiliteit voor iedereen

Van Raam blijft zich richten op innovatieve oplossingen zoals driewielfietsen, tandems en rolstoelfietsen. De producten zijn volgens Van Raam ontworpen om niet alleen mensen met een beperking te ondersteunen, maar ook met het doel om ouderen en anderen die op zoek zijn naar stabiliteit en veiligheid een betrouwbare fietsoplossing te bieden.

Nokobike opent fabriek van 4.000 vierkante meter en een zonnepark van 1,7 MW

Nokobike opent fabriek van 4.000 vierkante meter en een zonnepark van...

Nokobike, een toonaangevend bedrijf in elektrische en duurzame mobiliteit, heeft een nieuwe productiefaciliteit van 4.000 m² geopend. Met deze uitbreiding onderstreept het bedrijf zijn inzet voor innovatie en duurzaamheid in de fiets- en micromobiliteitssector. De nieuwe fabriek is een belangrijke stap in hun streven naar technologische vooruitgang en het verminderen van de impact op het milieu, en zet de toon voor de toekomst van industriële productie in deze ontwikkelende sector.

Iza van Bree en Robert Groot begonnen naast hun baan met het opkopen, opknappen en verkopen van tweedehands racefietsen.

Foto: De Groot Tweewielers.

Vrienden runnen samen fietsenzaak Groot Tweewielers

Al op jonge leeftijd waren Iza van Bree en Robert Groot (allebei 24) goede vrienden. Vandaag de dag zijn de twee ook compagnons. Samen runnen ze Groot Tweewielers op een bedrijventerrein in het Brabantse Beugen.

Jack Brandsen is benoemd tot CSO bij Gobao. Foto: Gobao.

Gobao stelt Jack Brandsen aan als Chief Strategy Officer

Jack Brandsen is aan de slag gegaan als Chief Strategy Officer (CSO) Europa bij Gobao. In deze functie zal hij de strategische richting van het bedrijf in de Europese markt aansturen. Brandsen brengt meer dan 15 jaar ervaring mee in de fietsindustrie en heeft met succes tal van merken opgebouwd in de e-mobiliteitssector.

Fietsverzekering zonder track-and-trace voor aangepaste fietsen

Fietsverzekering zonder track-and-trace voor aangepaste fietsen

Kingpolis introduceert een fietsverzekering speciaal voor aangepaste e-bikes, met een polis die na het eerste jaar maandelijks opzegbaar is. Gedurende de eerste vijf jaar wordt de nieuwwaarde van de fiets vergoed. Naast een verplicht ringslot is een tweede slot vereist, maar een track-and-tracesysteem is niet verplicht.