Bovemij verzorgt al langer samen met ENRA bedrijfsverzekeringen, alleen wordt daar nu meer nadruk op gelegd.
Salesmanager Raymond Lussenburg: “Sinds ENRA, behalve fietsverzekeringen, ook de bedrijfsverzekeringen verkoopt, is er één aanspreekpunt voor de dealer. Dit werpt zijn vruchten af: het aantal aanvragen is namelijk fors gestegen. We zagen in dat we in de afhandeling iets moesten veranderen en hebben daarom op kantoor één persoon verantwoordelijk gemaakt voor bedrijfsverzekeringen. Sinds een paar maanden zijn de voordelen merkbaar: de snelheid in de afhandeling van dossiers is omhooggegaan en de tevredenheid van dealers is toegenomen. Onze service scoort nu tussen een 7 en 8. Dit is een waanzinnige vooruitgang.”
Spin in het web
Lisanne Steenbruggen fungeert als regisseur achter de schermen. Ze speelt in op vragen die ze via buitendienstmedewerkers van ENRA krijgt en staat ook rechtstreeks in contact met tweewielerzaken.
“In het begin ben ik veel ‘naar buiten’ geweest; op pad met de buitendienst om te zien hoe het er op de vloer bij tweewielerbedrijven aan toe gaat. De tweewielerbranche is een mooie wereld met veel persoonlijk contact”, zegt ze.
“Ik werk nu als een spin in het web en ben aanspreekpunt voor de buitendienst en klanten, of het nou gaat om het sluiten van bedrijfsverzekeringen of om de afhandeling van dossiers. Alle vragen die er zijn, komen op mijn bureau.”
Voor alle tweewielerzaken een maatwerkpakket
In samenspraak met klanten en de buitendienstmedewerkers van ENRA stelt ze een maatwerkpakket met bedrijfsverzekeringen samen.
“Wij vinden het belangrijk dat onze klanten goed beschermd zijn tegen de meest voorkomende risico’s. Daarom bieden we tweewielerbedrijven een vast basispakket aan verzekeringen, bestaande uit een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, handelsvoorraadverzekering en cliëntenobjectenverzekering. Wat je als tweewielerspecialist verder doet, beslis je zelf en hangt veelal af van het type bedrijf en de risico’s die je loopt."
"Het standaardpakket kan daarom altijd uitgebreid worden met andere verzekeringen. Heb je een bezorgbus, dan kan ook die meegenomen worden. En is er personeel in dienst, dan kijken we ook daar naar. Hoe ga je om met goed werkgeverschap?”
Steenbruggen adviseert over de extra’s die de tweewielerzaak aan het verzekeringspakket toevoegt. “Je hebt de meest exotische verzekeringssoorten. Want geen enkel bedrijf is hetzelfde. Lever je high speeds of scooters, dan verplicht de RDW je om de handelsvoorraad ook te dekken. Doe je veel met elektrische fietsen, dan is er tegenwoordig meer aandacht voor verzekeringen bij brandschade, dit vanwege het risico op brand bij de opslag van accu’s. Vaak krijg ik ook vragen over personeel. Iemand heeft een parttimer of leerling in de zaak staan; onder welke dekking valt diegene als hij struikelt over een fietsband?”
Beschermd tegen hackers
De kersverse medewerker bespreekt ook minder voor de hand liggende producten en diensten die toch zeer relevant zijn, zoals het Digitaal Veilig Pakket, een unieke oplossing die ervoor zorgt dat klanten zorgeloos digitaal kunnen ondernemen.
“Cybercrime kom steeds vaker voor, ook bij fietsenzaken. Er zijn criminelen die heel graag de hand leggen op de klantgegevens in je computer: namen, adressen, framenummers, bankgegevens. Als je gehackt bent, moet je al je klanten informeren dat hun gegevens op straat kunnen komen. Daar kun je claims op krijgen. Bovendien kan je bedrijf stil komen te liggen als een hacker je data gijzelt. Je kunt niet in je kassasysteem, je kunt geen nieuwe fiets verkopen, je kunt geen reparaties aan- of afmelden. De impact is groot, alleen beseffen nog weinig ondernemers dat.”
Dit artikel is gesponsord door ENRA.