Met de voorjaars- en zomercollectie wilde AGU de langdurige ervaring met profrenners vertalen naar gebruiksvriendelijke modellen voor alle fietsers. De kleding is geschikt voor zowel ervaren renners als beginners. Volgens AGU staan de ontwerpen in het teken van rust, bewustzijn en genieten van het moment – zowel op als naast de fiets.
De collectie is opgebouwd rond drie subthema’s: Indigo Dream – een diepe duik in sereniteit en kalmte, Future Ride – een visie op innovatie en vooruitgang en A Summer of 100 Sunsets – een ode aan eindeloze zomerse ritten.
Eerste collectie onder nieuwe eigenaar
De Alkmaarse groothandel en kledingfabrikant werd in september overgenomen door EcoMotion na een periode van financiële problemen. EcoMotion kocht eerder al het kwakkelende e-bikemerk QWIC en nam onlangs ook fatbikefabrikant Brekr over.
Nieuwe standaard in bibshorts
AGU heeft onder de nieuwe eigenaar zijn bibshorts opnieuw vormgegeven. Het ontwerp combineert innovatieve technologie met een moderne stijl. Dit moet leiden tot een verbeterd comfort en een betere pasvorm. De stoffen zijn gemaakt van milieuvriendelijke materialen, waardoor de bibshorts ook duurzamer zijn. De zeem is vernieuwd met moderne kleuren en verbeterde functionaliteit.

De collectie is vanaf nu verkrijgbaar via geselecteerde verkooppunten en online op agu.com.