Team Groeneveld: 'Goede sfeer helpt beter om te gaan met hoge werkdruk'

Team Groeneveld: 'Goede sfeer helpt beter om te gaan met hoge werkdruk'

In 2021 stapte Leo Lekkerkerker over van de autobranche naar de fietsbranche. Samen met het team van Groeneveld Fietsen doet hij er alles aan om het klanten zoveel mogelijk naar de zin te maken. OOMT helpt, zodat het ook achter de schermen op rolletjes loopt.

Hoe ben je bij Groeneveld Fietsen terechtgekomen?
“Hiervoor heb ik 40 jaar lang in de autobranche gewerkt. In 2020 nam mijn werkgever dit tweewielerbedrijf over en ben ik gevraagd de overstap naar de fietsbranche te maken. Dat zag ik wel zitten. Groeneveld Fietsen is een oud familiebedrijf met een goede naam in de regio. Toen ik hier voor het eerst binnenstapte, voelde ik dat het goed zat. De sfeer en het team gaven mij een positief gevoel. Nu ik hier langere tijd werk, is het goede gevoel alleen maar sterker geworden.”

Wat is er sinds de overname veranderd?
“We zijn begonnen met een grote verbouwing. We hebben de showroom en de werkplaats opnieuw ingedeeld en ingericht. In de winkel ligt de nadruk op klantbeleving. De fietsen en accessoires staan mooi uitgestald. In de werkplaats maken we optimaal gebruik van de beschikbare ruimte. We zitten op een toplocatie. We willen hier niet weg. Maar de ruimte is beperkt. Dus kijken we hoe we zo slim en efficiënt mogelijk kunnen werken.”

Hoe zijn jullie in contact gekomen met OOMT?
“Ik kende OOMT vanuit de autowereld. Daar werkte ik regelmatig met hun coaches en adviseurs samen. Er was geen directe aanleiding om ze hier in het bedrijf uit te nodigen. We zijn druk, de sfeer is goed en iedereen werkt goed samen. Maar het kan nooit kwaad om iemand van buitenaf mee te laten kijken. Je steekt er altijd wat van op.”

We zijn druk, de sfeer is goed en iedereen werkt goed samen.”
— Leo Lekkerkerker

Wat heb je samen met OOMT gedaan?
“Als eerste heb ik adviseur werkgeverschap Henk Korporaal uitgenodigd. Gewoon om een keer bij te praten. We hechten veel waarde aan klantbeleving, klanttevredenheid en gastheerschap. Henk adviseerde ons om de OOMT GastvrijheidsCheck te doen. Dat bestaat uit een websitescan, een mystery guest-bezoek en een evaluatie met het team. Aansluitend hebben we met Paul Wagenaar van OOMT de workshop ‘Door de ogen van de klant’ gedaan.”

Wat hebben jullie opgestoken van de GastvrijheidsCheck en de workshop?
“De resultaten van de GastvrijheidsCheck waren positief. We kregen op alle punten een goede beoordeling. Het was mooi om te zien dat we het goed doen. Ik ben er trots op dat we het samen goed doen. Maar zelfs als je veel dingen goed doet, zijn er altijd zqken die beter kunnen. Tijdens de workshop hebben we toch weer een aantal nieuwe dingen geleerd. Als je je klanten de juiste vragen stelt, kun je meer verkopen en een betere service verlenen. Door deze goede ondersteuning zijn we nog beter voorbereid op de toekomst.”

Dit artikel is gesponsord door OOMT.

Van fietsenmaker naar leidinggevende, zo doe je dat

Van fietsenmaker naar leidinggevende, zo doe je dat

In de wereld van fietsen en maatwerkfietsen is 't Mannetje Fietstechniek in Haarlem een bekende naam. Een periode van snelle groei leidde hier en daar tot groeipijn. HR-manager Joost Schuit vertelt hoe dat is aangepakt.

Zo houd je het hoofd koel in drukke tijden (dit kun je nu al doen)

Zo houd je het hoofd koel in drukke tijden (dit kun je nu al doen)

Je bent een klant aan het helpen, de telefoon gaat, er komen klanten binnen. Balen, de collega's kunnen niet bijspringen. En dan moet je zo ook nog bellen over een garantiegeval en moet die bestelling de deur nog uit… Herkenbaar? Vast! Drukke tijden staan garant voor flink wat stress. In dit artikel geven we praktische tips, doe er je voordeel mee!

Minder stress en meer werkplezier bij Bike Totaal Krimpen.

Christian Verhoeven nam een fietswinkel over en toen kwam corona

Heb je net een fietswinkel overgenomen, barst kort daarna de coronacrisis los. Rustig wennen aan ondernemerschap en werkgeverschap was er voor Christian Verhoeven niet bij. Met coaching en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling leidt hij de groei van zijn bedrijf in goede banen. Vier vragen aan Christian.

‘Regeren is vooruitzien’ - Hoe ziet de toekomst van jouw bedrijf eruit en wat betekent dat voor jouw medewerkers?

Is jouw tweewielerbedrijf klaar voor de toekomst? Stel jezelf deze...

Hoe maak je jouw bedrijf toekomstbestendig? Door in te spelen op ontwikkelingen en jouw medewerkers hierin mee te nemen, blijft jouw organisatie aantrekkelijk voor klanten én medewerkers. Regeren is vooruitzien, maar niet iedere werkgever neemt de tijd om hierover na te denken. Hoe je zorg je ervoor dat je voor deze essentiële vragen de noodzakelijke antwoorden formuleert, in de hectiek van alledag? Je leest het in dit artikel.