Hoe ben je bij Groeneveld Fietsen terechtgekomen?
“Hiervoor heb ik 40 jaar lang in de autobranche gewerkt. In 2020 nam mijn werkgever dit tweewielerbedrijf over en ben ik gevraagd de overstap naar de fietsbranche te maken. Dat zag ik wel zitten. Groeneveld Fietsen is een oud familiebedrijf met een goede naam in de regio. Toen ik hier voor het eerst binnenstapte, voelde ik dat het goed zat. De sfeer en het team gaven mij een positief gevoel. Nu ik hier langere tijd werk, is het goede gevoel alleen maar sterker geworden.”
Wat is er sinds de overname veranderd?
“We zijn begonnen met een grote verbouwing. We hebben de showroom en de werkplaats opnieuw ingedeeld en ingericht. In de winkel ligt de nadruk op klantbeleving. De fietsen en accessoires staan mooi uitgestald. In de werkplaats maken we optimaal gebruik van de beschikbare ruimte. We zitten op een toplocatie. We willen hier niet weg. Maar de ruimte is beperkt. Dus kijken we hoe we zo slim en efficiënt mogelijk kunnen werken.”
Hoe zijn jullie in contact gekomen met OOMT?
“Ik kende OOMT vanuit de autowereld. Daar werkte ik regelmatig met hun coaches en adviseurs samen. Er was geen directe aanleiding om ze hier in het bedrijf uit te nodigen. We zijn druk, de sfeer is goed en iedereen werkt goed samen. Maar het kan nooit kwaad om iemand van buitenaf mee te laten kijken. Je steekt er altijd wat van op.”
Wat heb je samen met OOMT gedaan?
“Als eerste heb ik adviseur werkgeverschap Henk Korporaal uitgenodigd. Gewoon om een keer bij te praten. We hechten veel waarde aan klantbeleving, klanttevredenheid en gastheerschap. Henk adviseerde ons om de OOMT GastvrijheidsCheck te doen. Dat bestaat uit een websitescan, een mystery guest-bezoek en een evaluatie met het team. Aansluitend hebben we met Paul Wagenaar van OOMT de workshop ‘Door de ogen van de klant’ gedaan.”
Wat hebben jullie opgestoken van de GastvrijheidsCheck en de workshop?
“De resultaten van de GastvrijheidsCheck waren positief. We kregen op alle punten een goede beoordeling. Het was mooi om te zien dat we het goed doen. Ik ben er trots op dat we het samen goed doen. Maar zelfs als je veel dingen goed doet, zijn er altijd zqken die beter kunnen. Tijdens de workshop hebben we toch weer een aantal nieuwe dingen geleerd. Als je je klanten de juiste vragen stelt, kun je meer verkopen en een betere service verlenen. Door deze goede ondersteuning zijn we nog beter voorbereid op de toekomst.”
Dit artikel is gesponsord door OOMT.