Terwijl de prestatiegegevens van beide motoren bijna identiek zijn - 80 Nm koppel bij maximaal 120 rpm - is de nieuwe M410 vergeleken met zijn voorganger flink afgeslankt. Waar de M400 nog 3,9 kg woog, is het gewicht van de M410 met 700 gram (18 procent) afgenomen naar 3,2 kg. Volgens Bafang zorgt dit ervoor dat de M410 motor een allrounder is geworden met betrekking tot de verschillende e-bike categorieën.
Soepel opstartgedrag
Volgens Bafang wordt de M410 gekenmerkt door zijn soepele opstartgedrag en zijn support tijdens sterke acceleraties. De M410 is volledig geïntegreerd in bepaalde transmissiesystemen (bijvoorbeeld enviolo) en heeft de identieke aansluit-interface in lijn met de al bekende M500, M510 en M600 middenmotoren. De motor is te combineren met diverse bedieningselementen en displays. Omdat de stroom-interface van de M410-motor is ontworpen voor intube batterijen, is het volledig integreerbare BT F16.630.C-batterijsysteem (630 Wh) een optie als energiebron.