Klever Mobility brengt marketing en klantenservice naar Bunnik

Klever Mobility brengt marketing en klantenservice naar Bunnik
Foto: Klever Mobility.

Om de groei van de Europese markt in speed pedelecs optimaal te ondersteunen, centraliseert Klever Mobility per 1 maart 2025 zijn marketing- en klantenserviceactiviteiten in Bunnik, Nederland. Dit betekent dat onder andere de support en aftersales voortaan vanuit Nederland worden geregeld. Dankzij deze centralisatie kan het bedrijf efficiënter werken en zowel dealers als klanten in Duitsland en Zwitserland beter van dienst zijn.

Volgens Klever vereisen de huidige marktontwikkelingen in Duitsland een flexibele en toekomstbestendige aanpak. Door de ondersteuning van het dealernetwerk vanuit Bunnik te coördineren, profiteert het bedrijf van een efficiënter klantenservicesysteem, een geoptimaliseerd beheer van reserveonderdelen en snellere, directe leveringen aan dealers. Klever stelt dat deze aanpak het serviceniveau hoog houdt, waardoor zowel dealers als eindklanten kunnen blijven vertrouwen op de vertrouwde kwaliteit en betrouwbaarheid.

Voor de logistiek werkt Klever samen met gespecialiseerde partners. E-bikeleverancier Westerman verzorgt de leveringen aan Duitse dealers, terwijl logistiekbedrijf Zibatra de distributie in Zwitserland blijft ondersteunen. Het Nederlands-Belgische team kijkt ernaar uit om de verantwoordelijkheid voor de Duitse en Zwitserse markt op zich te nemen.