Alles over Serviceconcept

KwikFit gaat e-bikes van VanMoof servicen

KwikFit gaat e-bikes van VanMoof servicen

KwikFit is gestart als een van de officiële gecertificeerde servicepartners in het servicenetwerk van VanMoof in Nederland. In Amsterdam was de afgelopen twee maanden een pilot en gezien de positieve resultaten, wordt de capaciteit nu stap voor stap uitgebreid, naast Amsterdam, ook bij KwikFit-locaties in Den Haag en Utrecht.

Het nieuwe E-bike servicecentrum dat KwikFit deze weken in Enschede opent.

KwikFit groeit al naar tien e-bike servicepunten

Het e-bike service concept dat KwikFit Nederland vorig jaar lanceerde, wordt uitgebreid met zes nieuwe locaties. Klanten met e-bikes kunnen vanaf dit voorjaar in tien grote Nederlandse steden terecht.

KwikFit gaat servicen voor Mokumono

KwikFit gaat servicen voor Mokumono

KwikFit rukt op in de tweewielerbranche. De fastfitter gaat voor steeds meer fietsfabrikanten aan de slag als servicepartner. De nieuwste samenwerking is met Mokumono.

KwikFit servicepartner voor Cake e-scooter

KwikFit servicepartner voor Cake e-scooter

KwikFit gaat samenwerken met het Zweedse Cake, fabrikant van urban e-scooters. De fastfitter die ook in de e-bikes stapte, gaat onderdeel uitmaken van het Europese servicenetwerk van de e-scooter fabrikant.

Pieter Bikker (links) en Peter Verhoek staand voor de tot e-service punt omgetoverde KwikFit-Vestiging aan de Overtoom in Amsterdam. Bikker werkt al 21 jaar binnen KwikFit en staat als director e-mobility aan de basis van het nieuwe serviceconcept. Peter Verhoek is concept store manager van de vestiging in Amsterdam. Hij werkt inmiddels tien jaar bij KwikFit. Daarvoor zat hij in de retail. (foto's Diederik van der Laan)

KwikFit verzet de bakens: wat betekent dit voor onze werkplaatsen?

KwikFit is in de e-bikes gestapt. Vanuit vier vestigingen worden naast (elektrische) auto's nu ook elektrische fietsen onderhouden. De ambities zijn groot: een landelijk dekkend netwerk en ook een internationale uitrol van het concept. Moeten tweewielerspecialisten zich zorgen maken? Directeur e-mobility Pieter Bikker vertelt.

In ons land zijn nu vier KwikFit-vestigingen uitgebreid met e-bike service. Doel is een landelijk dekkend netwerk. Nederland geldt binnen de organisatie als een pilotproject. Wanneer het concept succesvol is, wordt het internationaal uitgerold.

Wakkere jongens bij KwikFit | BLOG Harrie Hoitink

In de stad wordt het straks een en al e-bikes, bakfietsen en lev's wat de klok slaat. Die vragen onderhoud. En daar springt KwikFit vol gas op in. Omdat ze omzet zoeken, grote werkplaatsen in de stadscentra bezitten en monteurs aan boord hebben. En wat doen wij als branche? Staan we erbij en kijken we ernaar?

De OOMT Servicedesk: je kunt het altijd even aan OOMT vragen!

De OOMT Servicedesk: je kunt het altijd even aan OOMT vragen!

De wereld verandert. Ook in het tweewielerbedrijf gaan de ontwikkelingen snel. Nieuwe techniek en mondige klanten stellen hoge eisen aan bedrijven en mensen. Wil je weten hoe je meer uit jezelf haalt? Hoe je als team beter samenwerkt? Of heb je een andere vraag over je werk? Je kunt het altijd even aan OOMT vragen. De OOMT Servicedesk helpt je graag op weg.

Matthijs van de Kam legt Schwalbe Airless band om met een oplegapparaat. Stap 2. Foto Ton Kasterman Fotografie

Schwalbe Airless systeem betaalt zich snel terug

Schwalbe bracht eerder dit jaar het revolutionaire Schwalbe Airless System op de markt, een band zonder lucht. De montage en verkoop vinden exclusief plaats via de gecertificeerde fietsenwinkel. De eerste trainingen zijn inmiddels geweest. In dit Best Practice artikel vertellen 2 deelnemers hun ervaringen.

Als FSN-servicepunt kunt u optimale service bieden aan iedere klant. Foto Shutterstock

Bent u fietsverkoper, of echt wel wat meer?

Fietsverkoper of echt wel wat meer? Als fietsvakman bent u meer dan een dozenschuiver, want uw klant heeft graag een veilige fiets met onder andere correct aangedraaide trappers en ook stuur en zadel op de juiste hoogte. Eerlijk gezegd is dat nou net waar uw passie ligt, anders was u wel in een kantoorboekhandel gaan werken. Vakmannen hebben er plezier aan om een nieuwe fiets optimaal af te leveren, velen hebben er ook aardigheid in om reparaties goed en degelijk uit te voeren. Sommigen maken zelfs van een opknapper weer een schitterend showroomwaardig rijwiel.  

Peter Bloemendal, bij de balei: Onze jongens gaan nu twee keer per jaar naar Nunspeet. En in de werkroosters zijn uren opgenomen waarin ze zich bijscholen met instructiefilmpjes en tests. Je moet het zo doen, anders wordt het vergeten en dat wil je niet als kwaliteitszaak.” Foto

Met Shimano Service Center-concept blijft Bike Totaal Bloemendal...

Nog even en dan bestaat Bike Totaal Bloemendal in Rijssen zestig jaar. Die respectabele leeftijd heeft ze alleen maar kunnen halen door met de tijd mee te gaan. "Met high-end materialen en goed opgeleide medewerkers die in een professionele omgeving werken, maak je het verschil. Dankzij het Shimano Service Center-concept blijven we een koploper in de regio en zijn we interessant voor alle consumenten; of het nou racefietsers of e-bikers zijn", zegt Peter Bloemendal.