Op een fiets die u nieuw heeft verkocht, geeft u vanzelfsprekend de wettelijke verplichte garantie. U bespaart uzelf een hoop reparaties onder garantie als u al bij de verkoop afspreekt dat de klant na drie maanden terugkomt voor de eerste - gratis - onderhoudsbeurt. U spant de ketting, loopt de remmen, de lagers, de kabels en de versnellingen na en zorgt er zo voor dat de fiets het de volgende jaren vrijwel probleemloos zal doen. Klant blij, maar zo verdient u niet veel extra op die nieuwe fiets.
Fietsservice
Als u echter het onderhoud en reparaties onder garantie gaat uitvoeren aan fietsen die u niet zelf heeft verkocht, kunt u daar wél geld voor vragen. Fietsvakmensen die zich bij Fiets Service Nederland (FSN) aansluiten worden door FSN ingezet om de fietsen te servicen van merken van BIG Wholesale BV of van derden, die zijn verkocht bij online-, of branchevreemde kanalen. De kopers worden via hangtags aan het stuur aangespoord om de fiets te laten registreren op de FSN-website, om de fiets enkele maanden na aankoop te laten nazien voor een eerste onderhoudsbeurt en men kan ook een verzekering afsluiten. Veel kopers laten dat laatste na, wat voor u alvast een extra kassa-aanslag op kan leveren.
U lost het probleem voor de consument op
Een vakhandelaar die zich bij Fiets Service Nederland aansluit krijgt consumenten binnen die een fiets meenemen met een probleem. Een probleem dat u dan op mag lossen. Het zijn geen lastige problemen, de fietsen zijn veelal eenvoudig, met gangbare onderdelen opgebouwd. Het mooie is dat u de reparaties uitvoert tegen het standaard BOVAG-tarief. U stuurt na de reparatie uw rekening naar Fiets Service Nederland en zij maken het bedrag aan u over.
Nieuwe klant
Ondertussen heeft u een consument in de winkel gehad die u heeft leren kennen, die blij is geworden van uw vakkennis, die misschien bij u toch die fietsverzekering heeft afgesloten, wellicht een fietstas of regenpak heeft gekocht en die ook al een blik heeft geworpen op de fietsen in uw showroom. Misschien rijdt hij nog jaren rond op zijn eigen fiets, komt hij geregeld terug voor onderhoud op eigen kosten en koopt ie later een andere fiets bij u. Hoe dan ook, u verdient er elke keer aan. Meer dan aan die klant die één keer in de zoveel jaar een nieuwe fiets bij u koopt. In kleinere porties, zeker, maar ook in slappe maanden.
Reparatie geeft continuïteit. Uw vakmanschap zal in onze maatschappij alleen maar belangrijker worden. Als FSN-servicepunt bent u een baken voor fietsers!
Meer info: www.fietsservicenederland.nl.
Dit artikel is gesponsord door Fiets Service Nederland.