BusyBee Bike en Tubolito slaan de handen ineen

BusyBee Bike en Tubolito slaan de handen ineen
Foto: Tubolito.

BusyBee Bike Products voegt de binnenbanden van Tubolito toe aan haar assortiment. De binnenbanden van Tubolito zijn sinds deze maand beschikbaar in het B2B-bestelportaal en de webshop van BusyBee.

Het Oostenrijkse bedrijf Tubolito ontwikkelt binnenbanden voor zowel recreatieve als sportieve fietsen. Volgens de fietsbandfabrikant zijn hun banden twee keer zo licht als traditionele binnenbanden en tegelijkertijd aanzienlijk sterker. Origineel verkocht het Oostenrijkse bedrijf alleen oranje ventielen maar nu bieden ze ook zwarte aan.

"Deze doorontwikkeling zal meer consumenten aanspreken", aldus Erik Gruyters van BusyBee Bike Products. "De samenwerking met Tubolito is een logische stap in onze missie om het beste van het beste aan te bieden aan fietsers in onze regio", aldus Floris van Miert van BusyBee Bike Products. Hij zegt te geloven in de kwaliteit en innovatie die Tubolito in de ontwikkeling van hun binnenbanden steekt.

Foto: Tubolito.
Foto: Tubolito.
Foto: Merida.

Merida Benelux start met SmartFit systeem

In het Merida Experience Center in Apeldoorn is een nieuw hulpmiddel beschikbaar: het SmartFit-systeem, dat gebruikmaakt van geavanceerde technologie - waaronder kunstmatige intelligentie, camera's en lasers - om de ideale framemaat te bepalen. Joop Zandberg uit Grou heeft als eerste fietsenzaak het SmartFit-systemen in gebruik genomen.

Foto: Doortrappen.

Landelijk programma Doortrappen helpt senioren langer veilig te...

Fietsen is gezond, ook op oudere leeftijd. Tegelijkertijd zijn senioren kwetsbaar in het verkeer. Het landelijke programma Doortrappen zorgt ervoor dat mensen zo lang mogelijk veilig kunnen blijven fietsen. Fietsenwinkels kunnen aanhaken bij zo'n bijeenkomst of er zelf één organiseren.

Krijg meer inzicht in ABUS-producten tijdens fabrieksbezoek

Krijg meer inzicht in ABUS-producten tijdens fabrieksbezoek

Als retailer in de tweewielerbranche is het belangrijk om de producten die je aanbiedt tot in detail te kennen. ABUS biedt dealers de kans om een kijkje achter hun schermen te nemen tijdens een tweedaags fabrieksbezoek in Duitsland. Marketingmanager Dennis van Iperen: "Hierdoor krijgen we vaak fans voor het leven."

Oest geniet van het persoonlijk contact als vertegenwoordiger voor Freebike: "Ik laat graag mijn gezicht zien, zelfs zonder afspraak. Dat werkt gewoon het beste." (Foto's Ruud Dilling)

Vertegenwoordiger Peter Oest van Freebike maakt werkweek van 'maar'...

Ondanks zijn middelbare leeftijd is Peter Oest nog een 'broekie' in de vertegenwoordigerswereld. Hij had 25 jaar een fietsenzaak in Groningen en nam toen ook Freebike op in het assortiment. Na verkoop van zijn winkel besloot hij vertegenwoordiger te worden voor het merk. In plaats van 60 uur als ondernemer werkt hij nu nog 'maar' 40 uur en dat bevalt hem prima.