De Benelux is een strategische markt voor Rotor vanwege de sterke fietscultuur en de ontwikkelde infrastructuur voor fietsen. De dochteronderneming, gevestigd in Nederland, is verantwoordelijk voor het beheer van de verkoop- en marketingactiviteiten in de regio en werkt nauw samen met lokale retailers om het merk en zijn producten te promoten.
“Naast het stimuleren van de verkoop en merkpromotie, speelt onze onderneming in de Benelux een cruciale rol op het gebied van klantenservice”, legt managing director Anton Nijhuis uit. “Klanten en dealers in de regio kunnen rekenen op een gepersonaliseerde en efficiënte service, inclusief hulp bij productselectie en winkelpresentatie.” Dit maakt de aanwezigheid van Rotor in de Benelux een essentieel onderdeel van de expansiestrategie in Europa.
Logistiek en servicecentrum in Madrid
De logistiek en het servicecentrum in Madrid vormen het hart van de Spaanse activiteiten en zijn een essentieel onderdeel van het wereldwijde ondersteuningsnetwerk van Rotor. Nijhuis: “Ons centrum is strategisch gelegen in de hoofdstad van Spanje en is veel meer dan een magazijn: het is het ontmoetingspunt waar kwaliteit en efficiëntie samenkomen om uitzonderlijke service te leveren aan onze klanten en distributeurs."
Het team uit Madrid bestaat uit toegewijde professionals die gepassioneerd zijn door fietsen en ernaar streven een eersteklas klantervaring te bieden, vervolgt Nijhuis. “Vanaf het moment dat we een bestelling ontvangen totdat deze op de eindbestemming wordt afgeleverd, wordt elke stap van het proces met nauwgezetheid en zorg afgehandeld.”
Het centrum dient als ruimte voor samenwerking en creatie. “Hier komen we samen om nieuwe strategieën te plannen, innovatieve producten te ontwikkelen en nauw samen te werken met onze partners en klanten vooruit te helpen’, aldus de MD van de Benelux.
Kwaliteit en Innovatie
De producten van Rotor zijn hoogwaardig en elk onderdeel dat de faciliteit in Madrid verlaat, is nauwkeurig ontworpen en vervaardigd uit de beste materialen die beschikbaar zijn. “We zijn trots op het vakmanschap en de aandacht voor detail die in elk product zit dat onze naam draagt”, vertelt Nijhuis.
Ook op het gebied van innovatie en technologie probeert deze leverancier van fietsonderdelen koploper te zijn. “We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze producten en processen te verbeteren, van het ontwikkelen van nieuwe materialen tot het implementeren van geavanceerde technologie. Wij geloven dat innovatie de sleutel is om voorop te blijven lopen in de branche en te voldoen aan de veranderende behoeften van onze klanten.”
Duurzaamheid
Het streven is om de werkzaamheden verantwoordelijk en duurzaam aan te pakken, weet Nijhuis. “We streven ernaar om onze impact op het milieu in al onze activiteiten te verminderen en ethische bedrijfspraktijken in onze hele toeleveringsketen te bevorderen. Wij geloven dat het onze verantwoordelijkheid is ons steentje bij te dragen om de planeet te beschermen voor toekomstige generaties.” Deze ambitie wordt ondersteund door de eigen productfaciliteit in Madrid en een lokale toeleveringsketen, die voor 95% uit Europese bronnen bestaat.
Dit artikel is gesponsord door Rotor.