De PW-XM is gericht op de high-end e-MTB markt en heeft een speciaal ontworpen magnesium behuizing die het totale gewicht beperkt tot slechts 2,6 kg. Yamaha heeft uitgebreide ervaring in het ontwerpen en produceren van magnesiumonderdelen voor de 1000 cc R1M Supersport motorfiets. Deze kennis is gebruikt bij de constructie van de lichte PW-XM.
De 'M' in de naam PW-XM staat niet alleen voor 'Magnesium', maar is ook een verwijzing naar de stad Morimachi in Japan, waar de assemblage van de motor plaatsvindt. In Morimachi staat de fiets centraal. De stad is beroemd om zijn mountainbike- en fietstoerisme, en daarmee ook de perfecte plaats voor de geboorte van deze nieuwe e-MTB aandrijving.
Koele motor
Naast het lagere gewicht door het uitgebreide gebruik van magnesium voor de motorbehuizing, zijn er ook verbeteringen aangebracht aan de warmteafvoer. Dit zorgt voor een betere werking, met constante prestaties en een hoge betrouwbaarheid.
Premium e-MTB markt
Met zijn hoge vermogen-gewichtsverhouding en de hoogwaardige afwerking vormt de PW-XM een goede aandrijving voor premium e-MTB modellen. De geavanceerde sensortechnologieën van Yamaha, waaronder de automatische ondersteuning modus en de Zero Cadence-technologie, zorgen voor een intuïtieve bediening en een natuurlijke rijervaring. Daarnaast bevat de motor een 'walk-assist', wat handig kan zijn als je bijvoorbeeld met de fiets aan de hand een helling op loopt.
Yamaha-schermen en batterijen
De nieuwe PW-XM kan worden gecombineerd met elk Yamaha-beeldscherm en elke batterij. Het beste resultaat wordt geboden in combinatie met het minimalistische en technische Interface X. Verder is de motor compatibel met de PW-X3 en PWseries S2 motorbeugels. Hierdoor is één frameontwerp geschikt voor drie verschillende Yamaha-motoren.
Dit artikel is gesponsord door Yamaha