Met de investering bouwt Stromer zijn digitale competentie verder uit met de bedoeling om in de nabije toekomst een Digital Experience op het niveau van de automobielsector aan te bieden. Tegelijkertijd wil het merk de performance en de kwaliteit verhogen en zijn positie als innovatieleider verder verstevigen.
Digitaliserende bikemarkt
Co-CEO Karl Ludwig Kley over de uitbreiding van de digitale hub: “In een steeds meer gedigitaliseerde bikemarkt is het voor Stromer van groot belang om een voorloper te blijven op het gebied van connected e-bikes. De ontwikkeling van nieuwe digitale services en features wordt nu gebundeld in onze nieuwe vestiging in Cluj, wat ons helpt om onze nieuwe digitale strategie consequent te implementeren.”
Logische stap
“Met ons eerste connected e-bikemodel, dat we met een eigen, klein softwareontwikkelingsteam op de markt brachten, waren we in onze branche onze tijd ver vooruit,” vult Co-CEO Tomi Viiala aan. “We waren de eersten die een simkaart in een bike stopten en de eersten met een eigen app. De huidige investering in de hub in Cluj is een logische volgende stap en een belangrijke mijlpaal die ons in staat stelt om onze technologie in de komende jaren verder uit te bouwen.”
Het team in Cluj bestaat uit 25 mensen, en voorziet in alle digitale noden; van UX (User Experience), Mobile-, Online- en Embedded Development (systeemdesign & programmering) tot backend ontwikkeling.
Dit artikel is gesponsord door myStromer.