In zijn tijd bij Kruitbosch in Zwolle heeft Wilco Kruitbosch het merk Cortina in de markt gezet. “Vanuit die ervaring weet ik hoe belangrijk het is om een identiteit en een verhaal te hebben. Deze geven richting aan je strategie en beleid.” Tijdens de jurering van de bedrijven vindt Wilco Kruitbosch het dus belangrijk dat een bedrijf weet wat de branding van het bedrijf is: “Het is goed daar met je team over na te denken, zodat je komt tot een duidelijk verhaal: hier zijn we goed in, hiermee onderscheiden we onszelf, dit is ons DNA. Als je samen hebt bepaald wat de normen voor je bedrijf zijn, dan kun je daarna kijken wat er nog moet gebeuren om er aan te voldoen. Wat moet er nog verbeterd worden? Door deelname kun je je bedrijf in korte tijd een boost geven, je gaat dingen dan ook écht aanpakken.”
Wilco Kruitbosch denkt dat een plek in de top van de verkiezing ook kan helpen bij het vinden van personeel: “Mensen willen werken voor een bedrijf dat uitblinkt. Helaas merken we dat bedrijven soms toch een soort drempel ervaren om mee te doen, zijn we wel goed genoeg? Of ze denken dat hun winkel er nog niet klaar voor is. Maar ik denk dat je alleen al ongelooflijk veel leert van deelname dus ik zou zeggen: schrijf je in!”