Bij Titici zijn ze al meer dan 60 jaar bezig met het ontwerpen van fietsen, die worden gekenmerkt door hun dunne bovenbuis. Maar naast hun esthetische kenmerken worden Titici-fietsen ook gemaakt met het oog op comfort en functionaliteit. Dit alles met de eindgebruiker in gedachten; de gepassioneerde wielrenner. Bij Titici zijn ze namelijk van mening dat degenen die kiezen voor een op maat gemaakte fiets, gedreven worden door passie.
Italiaans vakmanschap
Titici biedt een verscheidenheid aan fietsen in verschillende soorten en maten. Het merk staat vooral bekend om de Vento en Relli, twee fietsmodellen die op maat worden gemaakt in Italië.
Op de Eurobike heeft Titici de Revo gravelbike en de Alfa aerobike geïntroduceerd, beide modellen voorzien van monocoque frames met een hoogwaardig design. Deze frames worden niet op maat gemaakt, maar zijn verkrijgbaar in de gangbare framematen. Hierdoor kan het merk de fietsen sneller leveren, terwijl de kenmerkende identiteit van Titici behouden blijft.
Verkoop Titici binnen de Benelux
Sinds eind 2022 is 2moso verantwoordelijk voor het verdelen van Titici binnen de Benelux. Commercieel directeur Job Pijpers is erg enthousiast over het merk: “2moso richt zich al jaren op het verdelen en versterken van exclusieve merken binnen de fietsbranche. Titici is daarop een hele mooie aanvulling.”
Het merk biedt klanten de mogelijkheid om bepaalde modellen op maat te laten maken, terwijl andere modellen direct uit voorraad leverbaar zijn. “Daarbij is Titici voor dealers een aantrekkelijk merk”, aldus Pijpers. “Niet alleen omdat het een bepaalde exclusiviteit uitstraalt maar ook omdat je als dealer geen maatseries in hoeft te kopen. De fietsen die je verkoopt worden namelijk op maat gemaakt in Italië. Hierdoor kan je met een of twee Titici fietsen in de showroom al een Titici-dealer zijn.”
Een frame van Titici is verkrijgbaar vanaf een consumentenprijs van 2.390 euro. Dealers kunnen compleet afgemonteerde fietsen inkopen, maar men kan er ook voor kiezen om de fiets geheel naar wens van de klant op te bouwen.
Dit artikel is gesponsord door 2moso.