Het is voor de beurs nog steeds niet mogelijk om de nieuwste producten en merken goed te laten zien en bezoekers maximaal te inspireren. Oorspronkelijk stond de geheel vernieuwde editie van Bike Motion in het najaar van 2021 gepland. Hiervoor werd een compleet nieuw concept ontwikkeld, waarbij de focus ligt op drie thema’s: Performance, Explore en Culture.
Heiko M. Stutzinger, Chief Operating Officer Jaarbeurs: “Met de thema’s geven we bezoekers herkenbare haakjes waardoor ze op de beurs vinden wat ze zoeken. Bij Explore zou je kunnen denken aan MTB, gravel, bikepacking, BBQ, outdoor en route building. Bij Performance aan coaching, goals en pro cycling. En bij Culture vind je aspecten als mode, urban, commuter en cargo.”
Ondanks bevestigingen van merken
Door de grote vraag naar fietsen tijdens de coronapandemie en de lange leveringstijden van onderdelen, waren exposanten in 2021 niet in staat om de nieuwste producten te laten zien en werd besloten om het evenement naar 2022 te verplaatsen. "Op dit moment kampt de fietsbranche nog steeds met dezelfde problematiek. Ondanks de bevestigingen van een aantal mooie merken en inspirerende sprekers, hebben we tot onze grote teleurstelling moeten besluiten om het evenement opnieuw met een jaar te verplaatsen."
Stutzinger vervolgt: "Bike Motion heeft de ambitie om de sportieve fietser maximaal te inspireren, de mooiste en nieuwste producten te laten zien en bezoekers een gevarieerde fietsbeleving te bieden. Helaas blijkt dat nu nog niet mogelijk. Maar van uitstel komt zeker geen afstel, we gaan er in het najaar van 2023 een bijzonder mooi en inspirerend fietsevenement van maken."
De organisatie verwacht met het vernieuwde inhoudelijk programma en de veelzijdigheid aan exposanten in het najaar van 2023 30.000 bezoekers te trekken.