De Europese fietsverzekeraar Laka, die de consumenten- en commerciële verzekeringsmarkt betreedt met haar verzekeringsmodel, levert een abonnementsdienst voor de elektrische bakfietsen van DOCKR. De benadering van Laka komt voort uit het op technologie gebaseerde verzekeringsmodel, waardoor Laka een op maat gemaakte verzekeringsdekking kan bieden voor klanten in heel Europa.
Flexibele contracten
Bij DOCKR betalen klanten via een flexibele abonnementsvorm, terwijl Laka flexibele verzekeringscontracten biedt die dagelijkse poliswijzigingen mogelijk maken; geschikt voor de veranderende behoeften van snel groeiende koeriersdiensten. Daarnaast heeft Laka een interne klantenservice, die een snelle service biedt om fietsen weer de weg op te krijgen. Het geheim van DOCKR schuilt in het abonnement, dat periodiek onderhoud en een back-up voertuig omvat zodat de inzetbaarheid van de elektrische bakfietsen maximaal benut wordt.
Vernieuwd verzekeringsmodel
Tobias Taupitz, CEO van Laka: "We hebben geluisterd naar de klachten van klanten over traditionele verzekeringen om een product te ontwikkelen dat het verouderde verzekeringsmodel ter discussie stelt. Laka biedt technologie-gedreven flexibele polissen om beter aan te sluiten bij specifieke behoeften; of je nu een wereldwijd bedrijf bent of een snelgroeiende en snel veranderende start-up. We zijn erg blij met de samenwerking met het DOCKR-team, dat op één lijn ligt met Laka's vernieuwende aanpak om de dingen anders te doen en beter te doen."