Cortina koppelt winactie aan nieuwe campagne voor 2021

Cortina koppelt winactie aan nieuwe campagne voor 2021

Cortina heeft voor 2021 een nieuwe merkcampagne gelanceerd met een opvallend design en kleurrijke fotografie. De campagne start met een winactie op Instagram.

In de fotografie voor de campagne wordt gebruik gemaakt van opgezette decors in bestaande locaties, zoals een woonwijk of een parkeerdek. Deze aangeklede, kleurrijke settings zorgen ervoor dat de 2021-collectie van Cortina op een verrassende manier in beeld is gebracht.

Aansluitend bij de belevingswereld van het merk

De identiteit van Cortina is het uitgangspunt voor de nieuwe merkcampagne, die volgens Kruitbosch aansluit bij de doelgroepen van Cortina. “Het modieuze en kleurrijke karakter van onze collectie onderscheidt ons van de concurrenten. Het is belangrijk dat we dit ook laten zien aan de consument. Met deze nieuwe, opvallende stijl sluiten wij goed aan bij de belevingswereld van onze belangrijkste doelgroepen. De jonge consument durft op te vallen en Cortina ook”, aldus Anne-Tjitske Mulder, teamlead Brand Marketing voor Cortina.

Winactie voor consument op Instagram

Om de nieuwe campagnestijl onder de aandacht te brengen bij de consument, trapte Cortina woensdag 6 januari af met een winactie op hun Instagram-kanaal. Wanneer consumenten een selfie posten waarbij ze het unieke Cortina Instagram filter gebruiken, maken ze kans op een Cortina e-bike naar keuze. Dit filter is volledig in lijn met de nieuwe campagnestijl.


Deze artikelen vind je vast ook interessant:

Schrijf in voor Fiets Innovatie Award 2025: 'Trots op innovatie in fietsbranche'

Schrijf in voor Fiets Innovatie Award 2025: 'Trots op innovatie in...

RAI Vereniging heeft de inschrijving voor de Fiets Awards 2025 geopend. Naast de awards voor beste fiets, e-bike, speed pedelec en cargobike zijn er dit jaar ook weer Fiets Innovatie Awards te winnen. Volgens een van de winnaars van vorig jaar, Schwalbe, is de Fiets Innovatie Award dé erkenning voor vernieuwers in de fietsbranche. Alphons Turk, Sales Manager bij het bedrijf, vertelt waarom deelname zo waardevol is: "Het zet innovaties in de spotlight en laat zien hoe trots we mogen zijn op onze branche."

Foto: Ziemi.

TNO: Ziemi fietslamp verhoogt zichtbaarheid met 52 procent

Fietsverlichting die speciaal ontworpen is om de benen van fietsers te verlichten, verbetert de zichtbaarheid en herkenbaarheid van fietsers in het donker aanzienlijk. Uit onderzoek van TNO, uitgevoerd in zowel stedelijke als landelijke omgevingen, blijkt dat het gebruik van Ziemi als aanvulling op bestaande verlichting de detectieafstand in stedelijke gebieden met meer dan 52% vergroot. Daarnaast verbetert de herkenningsafstand met 19% tot 24%.

Foto: Schwalbe.

Schwalbe G-ONE RX gravelband voor off-road

De Schwalbe G-ONE R-lijn krijgt er een derde lid bij: de G-ONE RX voor off-road tracks. Hij voegt zich bij de G-ONE R all-round gravelband en de G-ONE RS, een semi-slick gravelband.

Iwan Spekenbrink (links) en Tjeerd Jegen ondertekenen het contract. (Foto: Accell Group)

Accell gaat wielerploeg Team Picnic PostNL sponsoren met merken...

Accell Group heeft een vierjarig samenwerkingscontract heeft getekend met de Nederlandse wielerploeg Team Picnic PostNL. Het racefietsmerk Lapierre wordt de fietspartner voor de ploeg en de fietsonderdelen- en accessoire die de renners gaan gebruiken komen van XLC. De samenwerking gaat in op 1 januari 2025.