In de fotografie voor de campagne wordt gebruik gemaakt van opgezette decors in bestaande locaties, zoals een woonwijk of een parkeerdek. Deze aangeklede, kleurrijke settings zorgen ervoor dat de 2021-collectie van Cortina op een verrassende manier in beeld is gebracht.
Aansluitend bij de belevingswereld van het merk
De identiteit van Cortina is het uitgangspunt voor de nieuwe merkcampagne, die volgens Kruitbosch aansluit bij de doelgroepen van Cortina. “Het modieuze en kleurrijke karakter van onze collectie onderscheidt ons van de concurrenten. Het is belangrijk dat we dit ook laten zien aan de consument. Met deze nieuwe, opvallende stijl sluiten wij goed aan bij de belevingswereld van onze belangrijkste doelgroepen. De jonge consument durft op te vallen en Cortina ook”, aldus Anne-Tjitske Mulder, teamlead Brand Marketing voor Cortina.
Winactie voor consument op Instagram
Om de nieuwe campagnestijl onder de aandacht te brengen bij de consument, trapte Cortina woensdag 6 januari af met een winactie op hun Instagram-kanaal. Wanneer consumenten een selfie posten waarbij ze het unieke Cortina Instagram filter gebruiken, maken ze kans op een Cortina e-bike naar keuze. Dit filter is volledig in lijn met de nieuwe campagnestijl.