Off-road op rotsachtig en modderig terrein vraagt om een goede grip en dit is waar de GONE RX voor ontwikkeld is. De band heeft het boomerangprofiel van de G-ONE R voor lage rolweerstand en grip op steile hellingen. Alleen bij de RX zijn de noppen meer uitgesproken en gepaarde schoudernoppen verzekeren een maximale grip in de bochten. Dit is geïnspireerd op de cyclocross sector, waar Schwalbe het al heeft toegepast op de X-ONE R. De band bevat ook een open profielontwerp voor de beste grip op steile beklimmingen en goede zelfreinigende eigenschappen, zelfs in modderige omstandigheden.
Bescherming tegen lekken en insnijden
Het Schwalbe LAB gebruikt een nieuw ontwikkelde karkasconstructie voor de R-lijn. Schwalbe vertrouwt op het innovatieve turn-up karkasconstructie, waarbij de zijwand uit drie karkaslagen bestaat voor een goede lekbescherming en bescherming tegen insnijden. De verbeterde en wijdere V-Guard lekbeschermingslaag biedt daarnaast een verbeterde lekbescherming onder het loopvlak. Een andere nieuwe eigenschap is de plaatsing van de afzonderlijke lagen, wat de rolweerstand nog verder heeft verlaagd. Dit zorgt voor nog meer lekbescherming bij hetzelfde gewicht. Verder past Schwalbe voor deze gravelband een geoptimaliseerde en snellere ADDIX RACE-rubbercompound toe.
Complete R-lijn geüpdatet
Tegelijkertijd krijgen ook de andere twee banden uit Schwalbe's G-ONE R-lijn het nieuwe rubbercompound en de nieuwe karkasconstructie. Ook het maten- en kleurenpalet wordt opnieuw uitgebreid. De nieuwe R PRO-lijn zal verkrijgbaar zijn met Schwalbe's populaire transparante zijwand en voor het eerst met een zwarte zijwand op alle modellen. De iconische blauwe kleur van de blue-chafer banden van Schwalbe's professionele atleten wordt nu een onderdeel van het nieuwe PRO label.
Schwalbe's G-ONE R-lijn bestaat nu uit de G-ONE RX met focus op offroadprestaties met meer grip in zwaardere omstandigheden, de G-ONE R een allround band, snel op asfalt, maar ook goed off-road. En als laatste de G-ONE RS, geschikt voor asfalt en hard grind. met volledige focus op maximale snelheid.