'Thuis bij Kruitbosch' trekt 1.500 bezoekers

'Thuis bij Kruitbosch' trekt 1.500 bezoekers

Kruitbosch ontvangt haar klanten dit jaar niet op een inspirerende plek in het land, maar 'gewoon' in de vestiging in Zwolle. Onder de noemer Thuis bij Kruitbosch nemen deze en volgende week liefst 1.500 tweewielerspecialisten een kijkje achter de schermen van het familiebedrijf en krijgen ze in een grote tent de nieuwe collectie gepresenteerd. Bezoekers en medewerkers van het familiebedrijf zijn positief over de gewijzigde opzet.

Thuis bij Kruitbosch wordt verdeeld over vier dagen gehouden. Elke dag zijn er twee ‘sessies’. Maandag 7 oktober was de aftrap, gisteren dag twee. Volgende week maandag en dinsdag is het weer show bij het bedrijf. Chantal Groot Kormelink, marketing manager bij het Zwolse familiebedrijf, vertelt dat maar liefst 1.500 klanten van het bedrijf gehoor hebben gegeven aan de uitnodiging voor de huisshow. “Een aantal waar we heel blij mee zijn”, vertelt ze. “Omdat we dit jaar kozen voor een geheel andere opzet was het toch even afwachten hoe klanten zouden reageren. Maar klanten zijn heel enthousiast. De presentatie van de nieuwe modellen in de hangartent spreekt aan, maar mensen vinden het ook leuk dat ze een kijkje achter de schermen kunnen nemen. Velen van hen zijn nog nooit in ons magazijn, onze kantoortuin en bij onze afdeling productontwikkeling geweest. Ze waren verrast over de manier waarop we hier zaken aanpakken.”

Lees verder na de foto.

‘Thuis bij Kruitbosch’ trekt 1.500 bezoekers

Blinde aftrap prikkelt de verbeelding

Kruitbosch koos voor een bijzondere aftrap van de thuisshow. In de tot ontvangstruimte omgebouwde showroom werden bezoekers geblinddoekt en volgde een verrassend hoorspel, waarin de fietsen van Kruitbosch en de onderdelen die het bedrijf levert hoorbaar centraal stonden. De verbeelding deed de rest.
Na de aftrap was het de beurt aan algemeen directeur Chris Kruitbosch om de bezoekers welkom te heten en te onthullen dat deze maand de miljoenste Cortina van de band zou rollen. Een bijzondere mijlpaal benadrukte vervolgens Wilco Kruitbosch, verantwoordelijk voor het merk Cortina. “Nog maar twaalf jaar geleden zijn we gestart met ons eigen merk. In die tijd is het mede dankzij onze dealers volledig omarmd door de consument. Samen hebben we Cortina uitgebouwd tot hét lifestyle fietsmerk van Nederland en timmeren we inmiddels ook in de landen om ons heen flink aan de weg.”

Lees verder na de foto.

‘Thuis bij Kruitbosch’ trekt 1.500 bezoekers

E-bike gaat groei brengen, zeker in de forensenmarkt

Wilco Kruitbosch stelt dat Kruitbosch met Cortina nadrukkelijk de e-bike omarmt. “Vijf jaar zijn we actief in de e-bike markt gestapt en daar gaan we de komende jaren nog veel meer gas op geven. Inmiddels hebben al onze modellen een e-variant. Waar we de komende jaren zwaar op inzetten, is de forenzenmarkt. Daar zien we duidelijke groeikansen. De Cortina E-Silento die we op deze huisshow voor het eerst tonen is een goede representant van de koers die we gaan varen.” Wilco Kruitbosch benadrukt dat Cortina ondanks de opkomst van de elektrische fiets, de markt voor de niet-ondersteunde tweewieler niet uit het oog zal verliezen. “Die markt gaat weliswaar krimpen, maar blijft voor ons ontzettend belangrijk.”

Lees verder na de foto.

‘Thuis bij Kruitbosch’ trekt 1.500 bezoekers

Alpina: e-bike voor kinderen

Naast aandacht voor Cortina was er ook veel aandacht voor de Alpina-kinderfietsen die Kruitbosch op de markt brengt. Merkverantwoordelijke Janneke Spinder vertelde dat het merk een nieuw logo heeft gekregen en dat op de fietsjes veel consequenter en duidelijker de naam Alpina wordt vermeld. Ook maakte ze een doorkijkje naar de toekomst. “We zijn ons aan het oriënteren op de mogelijkheden voor een e-bike voor kinderen. Maar we kijken ook naar bijvoorbeeld een frame van magnesium. Ook met onze Alpina kinderfietsen willen we onderscheidend zijn.”

Lees verder na de foto.

‘Thuis bij Kruitbosch’ trekt 1.500 bezoekers

Kennissessies over leasefietsen

Na de ontvangst konden bezoekers één van de sessies bezoeken waar specialisten van Kruitbosch verdieping gaven op gebieden als werkplaatsinrichting, leasefietsen en retaildiensten. Vervolgens werden de bezoekers naar de grote tent aan de overzijde van de weg geleid, waar het bedrijf het complete assortiment van Cortina en Alpina presenteerde. Alle modellen en kleuren waren present, alsmede de verschillende accessoires die Kruitbosch bij haar fietsen levert.
Achterin de grote tent presenteerden zich verder nog 25 bedrijven die hun producten leveren aan de groothandel van Kruitbosch. Standhouders waren in hun sas met de gerichte belangstelling van tweewielerspecialisten.
Tot slot was er voor de bezoekers de mogelijkheid om een rondje te maken door het Kruitbosch-pand. Hier werd volop gebruik van gemaakt.

Volgende week maandag 14 en dinsdag 15 oktober staan nog twee Thuis bij Kruitbosch-dagen gepland.


Dit artikel vind je vast ook interessant:

Schrijf in voor Fiets Innovatie Award 2025: 'Trots op innovatie in fietsbranche'

Schrijf in voor Fiets Innovatie Award 2025: 'Trots op innovatie in...

RAI Vereniging heeft de inschrijving voor de Fiets Awards 2025 geopend. Naast de awards voor beste fiets, e-bike, speed pedelec en cargobike zijn er dit jaar ook weer Fiets Innovatie Awards te winnen. Volgens een van de winnaars van vorig jaar, Schwalbe, is de Fiets Innovatie Award dé erkenning voor vernieuwers in de fietsbranche. Alphons Turk, Sales Manager bij het bedrijf, vertelt waarom deelname zo waardevol is: "Het zet innovaties in de spotlight en laat zien hoe trots we mogen zijn op onze branche."

Foto: Ziemi.

TNO: Ziemi fietslamp verhoogt zichtbaarheid met 52 procent

Fietsverlichting die speciaal ontworpen is om de benen van fietsers te verlichten, verbetert de zichtbaarheid en herkenbaarheid van fietsers in het donker aanzienlijk. Uit onderzoek van TNO, uitgevoerd in zowel stedelijke als landelijke omgevingen, blijkt dat het gebruik van Ziemi als aanvulling op bestaande verlichting de detectieafstand in stedelijke gebieden met meer dan 52% vergroot. Daarnaast verbetert de herkenningsafstand met 19% tot 24%.

Foto: Schwalbe.

Schwalbe G-ONE RX gravelband voor off-road

De Schwalbe G-ONE R-lijn krijgt er een derde lid bij: de G-ONE RX voor off-road tracks. Hij voegt zich bij de G-ONE R all-round gravelband en de G-ONE RS, een semi-slick gravelband.

Iwan Spekenbrink (links) en Tjeerd Jegen ondertekenen het contract. (Foto: Accell Group)

Accell gaat wielerploeg Team Picnic PostNL sponsoren met merken...

Accell Group heeft een vierjarig samenwerkingscontract heeft getekend met de Nederlandse wielerploeg Team Picnic PostNL. Het racefietsmerk Lapierre wordt de fietspartner voor de ploeg en de fietsonderdelen- en accessoire die de renners gaan gebruiken komen van XLC. De samenwerking gaat in op 1 januari 2025.